Valmet toimittaa automaation Al-Zour Southin voimalaitokselle Kuwaitiin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 23.12.2022 klo 9.30

Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Al-Zour Southin voimalaitokselle Kuwaitiin. Laitoksen omistaa Kuwaitin sähköstä, vedestä ja uusiutuvasta energiasta vastaava ministeriö. Uusi järjestelmä korvaa kahdessa vaiheessa nykyiset ohjausjärjestelmät kahdeksassa tislausyksikössä, karbonointiyksikössä ja apujärjestelmissä. Tilauksen teki Peak National General Trading & Contracting Co. w.l.l. -yhtiö, jolla on vahva asema Kuwaitissa Valmetin automaatiojärjestelmien jälleenmyyjänä. Yhteistyö alkoi vuonna 2018.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2022 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus ajoittuu kesäkuulle 2023, ensimmäinen käyttöönottovaihe syksylle 2023 ja toinen käyttöönottovaihe syksylle 2024.

”Valmet DNA sopii erittäin hyvin Lähi-idän ankariin sääolosuhteisiin. Kuwaitissa on vain harvoja referenssejä laitteista, jotka sijaitsevat pölylle, kosteudelle ja korkealle lämpötilalle altistuvissa kenttäkaapeissa. Loppukäyttäjät ovat vaikuttuneet Valmetin käyttöliittymän kehittyneistä ominaisuuksista, mikä helpottaa työtämme, kun edistämme Valmetin ratkaisujen myyntiä. Olemme myös tyytyväisiä Valmetin henkilökunnan erinomaiseen ja nopeaan tukeen sekä toiminnan läpinäkyvyyteen”, sanoo Peak Nationalin vastuullinen pääomistaja Abdel Moneim Khalil.

”Peak National on toimittanut useita Valmet DNA -automaatiojärjestelmiä Kuwaitiin. Tässäkin projektissa Peak National ja Valmet ovat työskennelleet yhtenä tiiminä tarjousvaiheesta lähtien sekä tukeneet ja kouluttaneet loppuasiakasta. Valmetilla on paljon mahdollisuuksia laajentaa automaatiojärjestelmäliiketoimintaansa yhteistyössä Peak Nationalin kanssa voimantuotanto- ja prosessiteollisuudessa: Kuwaitin lisäksi myös muissa valituissa Lähi-idän maissa”, sanoo vanhempi myyntipäällikkö Kari Heikkilä Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Teknistä tietoa toimituksesta
Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA Automation System -automaatiojärjestelmän ja tukipalvelut. Järjestelmä kestää alueen ankaria sääoloja, kuten pölyä ja kosteutta.

Tietoa Peak National -yhtiöstä
Peak National on monikulttuurinen organisaatio, jossa työskentelee suunnittelun, projektoinnin, käyttöönoton, myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia. Yhtiö tarjoaa kattavia suunnittelu- ja projektointipalveluita liittyen säätöihin, käyttöliittymiin, hallintajärjestelmiin ja valvontatyökaluihin.

Kari Heikkilä, vanhempi myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 040 552 8372, kari.s.heikkila@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |