Valmet toimittaa automaatiota Kapar Energy Venturesin voimalaitokselle Malesiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 22.2.2021 klo 14.00

Valmet toimittaa automaatiota Kapar Energy Ventures -yhtiön voimalaitokselle Malesiaan. Tilauksen teki Valmetin paikallinen yhteistyökumppani Pestech Technology Sdn. Bhd., joka vastaa automaatiojärjestelmän ja turbiinin säätöjärjestelmän uudistuksesta Kapar Energyn voimalaitosyksikkö 3:ssa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Järjestelmät otetaan käyttöön keväällä 2022.

”Toimitus merkitsee uutta merkkipaalua Pestech Technologylle ja Valmetille sen Valmet DNA -automaatiojärjestelmän kannalta Malesiassa. Iso hiilivoimalaitosprojekti on meille paikallisena insinööritoimistona läpimurto. Kyse on ensimmäisen Valmet DNA -järjestelmän asennuksesta koko hiilivoimalaitoksen kattavaan hajautettuun automaatio- ja turbiinisäätöjärjestelmään Malesiassa. Toimitus mahdollistaa tulevaa kasvua maassa ja alueella”, sanoo Pestech Technology Sdn. Bhd:n myyntijohtaja Puvanesvaran.

”Pestech Technologyllä on Malesiassa vahva asema Valmetin automaatiojärjestelmien jälleenmyyjänä. Yhtiö on toimittanut sinne yli kymmenen Valmet DNA -teknologiaan perustuvaa automaatiojärjestelmäprojektia. Näemme paljon mahdollisuuksia laajentaa automaatiojärjestelmäliiketoimintaamme energia- ja prosessiteollisuudessa Malesian lisäksi muissa Kaakkois-Aasian maissa yhteistyössä Pestech Technologyn kanssa”, sanoo Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

Kapar Energy Ventures Sdn. Bhd. on Malesian toiseksi suurin lämpövoimalaitos 2 200 megawatin tuotantokapasiteetillaan.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän laitteet ja lisenssit, turbiinin säätö- ja suojausjärjestelmän sekä kattilasuojan toteutuksen, turbiinin valvontainstrumentit, operaattoreiden koulutussimulaattorin laitteet ja suorituskyvyn laskentasovelluksen.

Tietoa asiakkaasta ja jälleenmyyjästä

Kapar Energy Ventures Sdn. Bhd. -yhtiön omistavat Tenaga Nasional Berhad (60 %) ja Malakoff Corporation Berhad (40 %). Se on Malesian toiseksi suurin lämpövoimalaitos 2 200 megawatin tuotantokapasiteetillaan.

Pestech Technology Sdn. Bhd. toimittaa automaatio- ja sähköistysratkaisuja voimalaitoksille sekä järjestelmiä rautateille läheisessä yhteistyössä kansainvälisten alkuperäisten laitevalmistajien kanssa.

Kari S. Heikkilä, johtaja, kumppanuusliiketoiminta, Automaatio, Valmet, puh. 040 552 8372, kari.s.heikkila@valmet.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.