Valmet toimittaa kahdennentoista pehmopaperilinjan C&S:lle Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 12.5.2021 klo 14.00

Valmet toimittaa Valmet IntelliTissue 1600 -pehmopaperilinjan kiinalaiselle pehmopaperin tuottajalle C&S:lle. Uusi tuotantolinja asennetaan yhtiön Tangshanissa Kiinassa sijaitsevalle tehtaalle. Käynnistyksen on määrä tapahtua vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämänkokoisen ja -laajuisen projektin arvo on yleensä noin 5–10 miljoonaa euroa.

Valmet IntelliTissue -koneet kuuluvat pieniin ja keskisuuriin pehmopaperikoneisiin, jotka Valmet integroi tuotevalikoimaansa ostettuaan puolalaisen PMP-yhtiön vuonna 2020. Tilaus on jatkoa pitkäaikaiselle asiakassuhteelle: kyseessä on Valmetin kahdestoista IntelliTissue-pehmopaperilinjan toimitus C&S:lle.

”Investointimme tavoitteena on kasvattaa C&S:n osuutta Kiinan pehmopaperimarkkinoilla. Päätimme valita IntelliTissue-teknologian ja toteuttaa projektin yhdessä Valmetin kanssa yhtiön erinomaisten globaalien referenssien vuoksi”, sanoo C&S:n teknologiakeskuksen johtaja Tiande Lin.

”Tämä ratkaisu vastaa täydellisesti asiakkaan odotuksiin. Valmetin IntelliTissue-teknologia varmistaa vähäisen energiankulutuksen ja erinomaisen pehmopaperin laadun uusimpien teknisten ratkaisujensa avulla. Koneet vastaavat niiden asiakkaiden tarpeisiin, jotka näkevät mahdollisuuden liiketoiminnan kasvattamiseen kehittyvillä markkinoilla paitsi kapasiteettia lisäämällä myös tuotantokustannuksia alentamalla”, sanoo Harrison Zhang, Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan pienten ja keskisuurten koneiden Changzhoun yksikön johtaja.

Tietoa asiakkaasta C&S

C&S on kiinalainen kotitalouspaperin valmistaja, jonka osake on listattu Shenzhenin pörssissä. Yhtiöllä on kuusi tuotantolaitosta Guangdongin Jiangmenissa ja Yunfussa, Sichuanin Chengdussa, Zhejiangin Jiaxingissa, Hubein Xiaoganissa ja Hebein Tangshanissa. Yhtiön myyntiverkosto ulottuu Kiinan suurimmille itä-, etelä-, länsi- ja keskialueille, Hongkongiin ja Macaoon. C&S myy tuotteitaan ulkomaan markkinoille esimerkiksi Kaakkois-Aasiaan, Lähi-itään, Australiaan ja Afrikkaan.

Harrison Zhang, Vice General Manager, SMM Changzhou, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 137 7687 4280, harrison.zhang@valmet.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal