Valmet toimittaa kaksi automatisoitua paperin testauslaboratoriota Brigl & Bergmeisterin paperitehtaille

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.6.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa kaksi automatisoitua Valmet Paper Labia, kartongin ja paperin testauslaboratoriota, Brigl & Bergmeisterin paperitehtaille Itävallan Niklasdorfiin ja Slovenian Vevčeen. Valmet Paper Lab -järjestelmien tarkkoja ja nopeita mittaustuloksia käytetään tehtaiden tuottaman erikoispaperin laadunvalvontaan ja -hallintaan.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Molemmat analysaattorit toimitetaan suunnitelmien mukaan vuoden 2021 viimeisen neljänneksen aikana.

”Alkuperäisenä motivaationa näille investoinneille oli tuotteidemme laadun parantaminen. Valmet Paper Lab antaa meille mahdollisuuden joko lisätä tavallisten laatumittausten taajuutta tai toisaalta vähentää säännöllistä manuaalista työtä, mikä vapauttaa aikaa erikoislaatumittauksille”, sanoo Eugen Habsburg-Lothringen, Teknologiapäällikkö, Brigl & Bergmeister.

”Olemme tehneet pitkäaikaista yhteistyötä Brigl & Bergmeisterin kanssa, ja heidän tehtaillaan on jo meidän automaatio- ja laadunhallintajärjestelmiämme sekä analysaattoreitamme ja mittalaitteitamme. Nyt lopputuotteiden laadun mittaus Valmet Paper Labin avulla täydentää tarjoomaamme ja on hyvä jatkumo yhteistyöllemme”, sanoo Markku Merra, Myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet.

Kaksi Valmet Paper Labia toimitetaan Brigl & Bergmeisterin tehtaille Itävallassa ja Sloveniassa.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää kaksi L-koon Valmet Paper Labia, joka on modulaarinen ja skaalautuva automatisoitu testausjärjestelmä paperille ja kartongille. Markkinoiden laajimman standardisoidun mittausvalikoiman myötä ne voivat mitata kaikkia lopputuotteen tärkeimpiä laatuominaisuuksia. Testausjärjestelmä perustuu vuosikymmenten kokemukseen automatisoidusta paperin testauksesta ja yli 300 yksikön toimitukseen paperi- ja kartonkitehtaille ympäri maailmaa. Myös käyttöönotto ja asiakaskoulutus sisältyvät toimituslaajuuteen.

Valmet Paper Lab tarjoaa helpon ja intuitiivisen työkalun paperin ominaisuuksien testaamiseen ja vie automatisoidun paperintestauksen uudelle tasolle yhdessä Valmetin teollisen internetin mahdollistaman etätuen kanssa.

Tietoa asiakkaasta Brigl & Bergmeister

Brigl & Bergmeister tuottaa kestäviä, teknisiä erikoispapereita juoma-, elintarvike- ja kulutustavarateollisuuksille. Globaalisti yritystä pidetään johtavana etikettipaperien valmistajana, ja se toimittaa paperia vuosittain noin 100 miljardin etiketin edestä maailmanlaajuisesti toimiville asiakkailleen. Sekä Niklasdorfin tehdas Itävallassa että Vevčen tehdas Sloveniassa tuottavat erikoispapereita, kuten etikettipapereita ja elintarvikepakkauksia.

Markku Merra, Myyntipäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +43 664 143 6307

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.