Valmet toimittaa kaksi hakkeenpesu- ja kuidutusjärjestelmää Siempelkampille

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.6.2022 klo 11.00

Valmet toimittaa kaksi hakkeenpesu- ja kuidutusjärjestelmää Siempelkamp Maschinen- und Anlagenbau GmbH -yhtiölle osana Siempelkampin paneelilevylaitostoimituksia kahdelle loppuasiakkaalle, joista toinen sijaitsee Euroopassa ja toinen Aasiassa. Järjestelmien on määrä käynnistyä vuonna 2023 ja vuoden 2024 alussa.

Tilaukset sisältyivät Valmetin vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilausten arvoa ei julkisteta.

”Siempelkamp on tunnettu paneelilevyteollisuuden toimittaja, ja olemme iloisia päästessämme taas toimittamaan yhtiölle kuidutinjärjestelmiä. Yhdessä Valmetin kuidutinjärjestelmien kanssa Siempelkamp voi tarjota loppukäyttäjilleen erittäin suorituskykyisiä, kokonaisia kuitulevylaitoksia”, sanoo Jonas Franzén, Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan Kuidunkäsittely-liiketoimintayksikön myyntipäällikkö.

Tietoa toimituksesta

Valmetin toimitukseen sisältyvät kaikki toisen sukupolven EVO 64 -kuidutusjärjestelmän pääkoneet sekä hakkeen pesu, tarvittavat moottorit, ohjausjärjestelmä sekä asennuksen ja käyntiinajon neuvonta.

Valmetin kuiduttimissa on patentoitu hiontakammio, joka on ainutlaatuinen koko toimialalla. Se säästää sekä energiaa että liimaa, joten lopputuloksena on alhaiset käyttökustannukset ja ympäristöä säästävä kuidutinjärjestelmä, jolla tuotetaan laadukkaita puukuituja MDF- ja HDF-levyjen valmistukseen.

Tietoa asiakkaasta Siempelkamp Maschinen- und Anlagenbau GmbH

Siempelkamp on johtava globaalisti toimiva teknologiatoimittaja, joka palvelee paneelilevyteollisuutta. Yhtiö keskittyy kone- ja laitossuunnitteluun, valimoteknologiaan sekä suunnitteluun ja palveluihin. Siempelkampin kone- ja laitossuunnitteluun keskittyvä liiketoimintalinja (Siempelkamp Maschinen- und Anlagenbau GmbH) on puristinlinjojen ja kokonaisten laitosten järjestelmätoimittaja puupaneeliteollisuudelle, metallinmuovausteollisuudelle sekä komposiitti- ja kumiteollisuudelle.

Jonas Franzén, myyntipäällikkö, Kuidunkäsittely-liiketoimintayksikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 344 52 58

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fiTwitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |