Valmet toimittaa kaksi pehmopaperin valmistuslinjaa Liaoning Yusen Sanitary Products Co., Ltd:lle Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 22.6.2022 klo 13.00

Valmet toimittaa kaksi Valmet IntelliTissue 1600 -pehmopaperikonetta Liaoning Yusen -pehmopaperitehtaalle, joka sijaitsee Tai’anissa Liaoningin maakunnassa Kiinassa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2022 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän tyyppisen ja laajuisen tilauksen kokonaisarvo on tyypillisesti noin 6–8 miljoonaa euroa.

Valmet IntelliTissue -koneet kuuluvat pieniin ja keskisuuriin pehmopaperikoneisiin, jotka Valmet integroi tuotevalikoimaansa yrityskaupan myötä vuonna 2020.

Kahden pehmopaperilinjan on määrä olla tuotantokäytössä vuoden 2023 puolivälissä. Yhteistyö on jatkoa kahden Valmet IntelliTissue -koneen onnistuneelle toimitukselle Liaoning Yusenin tehtaalle vuonna 2020. Kaksi uutta konetta kasvattavat asiakkaan vuotuista pehmopaperin tuotantokapasiteettia 60 000 tonnilla.

”Teemme mielellämme jälleen yhteistyötä Valmetin kanssa. Valmet IntelliTissue -koneet erottuvat joukosta erinomaisella pehmopaperin laadullaan sekä vähäisellä energian ja raaka-aineen kulutuksellaan. Valmetin ratkaisujen avulla saavutamme ihanteellisen ajonopeuden ja kuivatustehon. Valmetin tiimin vahva ammattitaito teki meihin vaikutuksen edellisen projektimme toteutuksessa, ja odotamme innolla jatkokehitystyötä heidän kanssaan”, sanoo Yusenin tehtaan johtaja Zhao Zhancheng.

”Olemme kiitollisia Liaoning Yusenin pitkäaikaisesta luottamuksesta ja yhteistyöstä. Asiakas on arvostanut Liaoningin tehtaalle aiemmin toimitettujen IntelliTissue-koneidemme suorituskykyä, ja vuosia kestäneen yhteistyön jälkeen Valmetin ja Yusenin tiimit tuntevat toisensa hyvin ja työskentelevät saumattomasti yhdessä”, sanoo Harrison Zhang, Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan Kiinan myyntipäällikkö.

Harrison Zhang, Valmetin Changzhoun tehtaan myyntipäällikkö (edessä vasemmalla), allekirjoitti yhteistyösopimuksen Zhao Zhanchengin, Liaoning Yusen -tehtaan johtajan (edessä oikealla) kanssa.

Toimituksen tekniset tiedot

Kaksi uutta Valmet IntelliTissue -tuotantolinjaa tuottavat laadukasta pehmopaperia neliömassa-alueella 12,5–31,3 g/m2. Suunnittelunopeus on 1 600 m/min ja rullaimen trimmileveys 3 500 mm. Toimituslaajuuteen sisältyy lähestymisputki ja instrumentaation mekaaninen käyttöjärjestelmä, voitelujärjestelmä, höyryjärjestelmä ja muita apujärjestelmiä.

Tietoja asiakkaasta

Liaoning Yusen Sanitary Products Co., Ltd. on merkittävä valmistaja ja palveluntarjoaja, joka keskittyy pehmopaperi-, sairaanhoito-, hygienia- ja lääkintätuotteisiin. Sen tuotemerkkejä ovat Yusen (Rain Forest), Baili ja Water Gentle. Yhtiö sijaitsee Liaoningin maakunnassa Kiinassa.

Harrison Zhang, Senior Manager, Sales, Kiina, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 137 7687 4280, harrison.zhang@valmet.com
Jouko Kolehmainen, VP, Small and Medium-Sized Machinery and Business Development, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 838 8938
, jouko.kolehmainen@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |