Valmet toimittaa keskeistä teknologiaa Shandong Huatai Paperin uuteen sellutehtaaseen Kiinassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 1.6.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa keskeistä teknologiaa Shandong Huatai Paperin uuteen sellutehtaaseen Shandongin maakunnassa Kiinassa. Valmetin toimitukseen kuuluu keitto- ja kuitulinja, soodakattila, meesauuni ja meesasuodatin. Uusi sellutehdas tulee tuottamaan 700 000 tonnia sellua vuodessa, ja sen on määrä käynnistyä vuoden 2024 lopussa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Teknologia edistää teollista vallankumousta, ja vähähiilisyys tuo vihreitä hyötyjä. Shandongin maakunta on asettanut erittäin korkeat päästöstandardivaatimukset. Valmet on yksi harvoista toimittajista, jonka tarjoamien laitteiden päästöt alittavat tiukat normit. Pitkän ja molempia hyödyttäneen yhteistyömme ansiosta uskomme vakaasti, että Valmetin teknologia ja palvelut voivat nostaa investointimme hyödyt korkeammalle tasolle", sanoo Shandong Huatai Paperin varatoimitusjohtaja Changgeng Sun.

"Toimitus todistaa teknologiajohtajuutemme ja sen, miten voimme räätälöidä asiakkaillemme parhaat ratkaisut yhdistämällä prosessiteknologian, automaation ja teollisen internetin tarjontamme. Tehtaan on määrä aloittaa toimintansa alle kahden vuoden kuluttua. Yhdistämällä vahvan paikallisen läsnäolomme Kiinassa erinomaisiin, maailmanlaajuisiin suunnittelu- ja teknologiatiimeihimme pystymme tiukasta aikataulusta huolimatta toimittamaan projektin onnistuneesti", sanoo Valmetin sellu- ja energialiiketoimintalinjan johtaja Sami Riekkola.

"Olemme erittäin iloisia voidessamme jatkaa yhteistyötä Huatai Groupin kanssa tässä strategisessa investoinnissa. Aikaisempien sellu-, paperi- ja automaatioteknologiatoimitusten lisäksi meillä on asiakkaan kanssa laaja palveluyhteistyö. Tässä projektissa kiinalaiset tiimimme ovat avainasemassa suunnittelussa, hankinnoissa, projektinhallinnassa sekä työmaapalveluiden tarjoamisessa asiakkaalle", sanoo Valmetin Kiinan aluejohtaja Xiangdong Zhu.

Teknistä tietoja toimituksesta

Valmetin keitto- ja kuitulinjatoimitukseen kuuluu jatkuvatoiminen keittotekniikka lyhytkuitusellun tuotantoon sekä ydinteknologia sellun pesuun ja valkaisuun. Talteenottoalueen toimitukseen kuuluu korkean energiantuotannon soodakattila, meesauuni ja meesan käsittely. Soodakattilatoimitukseen kuuluu myös koulutussimulaattori. Kaikkiin prosesseihin sisältyvät tiedonsiirtoyhteydet mahdollistavat Valmetin teollisen internetin palvelut.

Tietoja asiakkaasta Shandong Huatai Paper ja Huatai Group

Shandong Huatai Paper Co., Ltd on osa Huatai Groupia, joka on noteerattu Shanghain pörssissä. Konserni on yksi maailman johtavista yrityksistä paperi- ja kemikaalisektorilla. Konsernin tuotanto on noin kolme miljoonaa tonnia paperia ja kartonkia sekä kaksi miljoonaa tonnia kemikaaleja vuodessa.

Jussi Mäntyniemi, johtaja, talteenottoliiketoiminta, Sellu ja energia, Valmet, puh. 040 769 8154
Rickard Andersson, johtaja, kuidunkäsittelyliiketoiminta, Sellu ja energia, Valmet, puh. +46 70 305 5722
Igor Panassol, johtaja, Sellu ja energia, Kiina, Valmet, puh. +86 159 213 31900
Yingmin Yu, sellutoimintojen päällikkö, Sellu ja energia, Kiina, Valmet, puh. +86 139 1660 3483

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |