Valmet toimittaa kuusi sellupaalien sitomakonetta Sappin Saiccorin tehtaalle Etelä-Afrikkaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.8.2024 klo 11.00

Valmet toimittaa kuusi sellupaalien sitomakonetta Sappin Saiccorin sellutehtaalle Etelä-Afrikkaan. Valmet Wire Tyer -sitomakone on täysin automatisoitu laite, joka sitoo selluarkit paaleiksi erikoislujalla teräslangalla.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 toisen neljänneksen tilauksiin. Sen arvoa ei julkisteta. Sitomakoneet toimitetaan asiakkaalle vuoden 2025 toisella neljänneksellä ja asennetaan paalauslinjoille C3 ja C5 tehtaan vuosihuoltoseisokin aikana.

”Nykyiset sitomakoneemme alkavat olla elinkaarensa päässä aiheuttaen merkittävän määrän suunnittelemattomia katkoja paalauslinjoilla. Uudet sitomakoneet parantavat linjojen suorituskykyä ja luotettavuutta sekä mahdollistavat osaltaan paalauslinjojen suuremmat ajonopeudet tulevaisuudessa”, sanoo Sappin Saiccorin tehtaan koneteknikko Leolin Pillay.

”Olemme kiitollisia tultuamme valituksi kuuden sitomakoneen toimittajaksi Sappin Saiccorin tehtaalle. Arvostamme tähänastista hyvää yhteistyötä asiakkaan kanssa ja uskomme, että se vahvistuu entisestään tämän projektin aikana”, sanoo Valmetin EMEA-alueen Etelä-Afrikan myyntipäällikkö Kevin McQueen.

Toimituksen tekniset tiedot

Toimitus sisältää kuusi täysin automatisoitua Valmet Wire Tyer -sitomakonetta, niihin liittyvät kuljetinyksiköt sekä asiakkaan kahdelle paalauslinjalle räätälöidyn lankahäkin. Toimitus sisältää myös kaksi etäkäyttöistä testisidonta-asemaa, varaosapaketin ja paikan päällä annettavan tuen asennuksen aikana.

Tietoa asiakkaasta

Sappi toimittaa maailmanlaajuisesti raaka-aineita, kuten liukosellua, puumassaa ja biomateriaaleja, sekä loppukäyttötuotteita, kuten pakkauspapereita, erikoispapereita, graafisia papereita, rakennuspapereita sekä metsätaloustuotteita. Etelä-Afrikassa Sappilla on viisi tehdasta. Saiccorin tehdas tuottaa noin 890 000 tonnia ECF-valkaistua liukosellua pääasiassa vaatteissa ja tekstiileissä käytettävän viskoosikatkokuidun (VSF) valmistajille.

Kevin McQueen, myyntipäällikkö, Etelä-Afrikka, EMEA-alue, Valmet, puh. +27 837 091 098

Valmetilla on maailmanlaajuinen asiakaskunta eri prosessiteollisuuksissa. Olemme maailman johtavia prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittajia ja kehittäjiä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatio- ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |