Valmet Oyj:n lehdistötiedote 13.4.2022 klo 14.00

Valmet toimittaa liimausosan uudistuksen Productora Nacional de Papel -tehtaalle Meksikoon. Projektissa kartonkikoneen 1 (BM 1) uudistuksella parannetaan lujuusominaisuuksia ja lisätään uusia päällystettyjä valkopintaisia testlainer-lajeja (WTL) koneen tuotevalikoimaan. Uudistetun koneen käyttöönoton on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2023 loppuun mennessä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2022 ensimmäisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän tyyppisen tilauksen kokonaisarvo on tyypillisesti noin 1520 miljoonaa euroa.

"Haluamme lisätä tuotevalikoimassamme olevien kartonkituotteiden määrää ja parantaa kaikkien tuotteidemme lujuusominaisuuksia. Pidämme Valmetia hyvin luotettavana kumppanina. Aiemmat projektimme Valmetin kanssa ovat olleet menestyksekkäitä", sanoo Francisco Torres Vázquez, Productora Nacional de Papel -yhtiön ja sen sisaryhtiö Cartones Ponderosan toimitusjohtaja.

"Valmetilla on ollut ilo työskennellä Productora Nacional de Papel -yhtiön ja sen sisaryhtiöiden kanssa useissa menestyksekkäissä projekteissa. Hyvät referenssimme, tekninen tietämyksemme pintaliimausprosessista ja ilmakuivaintemme alhainen energiankulutus nähtiin selvästi erottautumistekijöinä", sanoo Valmet Meksikon johtaja Hector Rios.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin BM 1 -toimitus sisältää uuden OptiRun Hybrid -jälkikuivatusosan, jolla lisätään koneen kuivatuskapasiteettia. Koneeseen asennetaan OptiSizer Film ja siihen liittyvät konekierrot kartongin lujuuden parantamiseksi. Sizeria seuraa TurnFloat-kääntölaite, OptiDry Coat -ilmakuivain ja ilmakuivainten OptiAir-lämmöntalteenottojärjestelmä. Toimitus sisältää myös vara- ja kulutusosia.

Viiraltaan 6 700 mm leveä kartonkikone tuottaa testlainer- ja aaltokartonkilajeja sekä päällystettyjä WTL-lajeja 90250 g/m2:n neliömassa-alueella. Uusien osien suunnittelunopeus on 700 m/min ja päivittäinen kapasiteetti noin 700 tonnia.

Tietoa asiakkaasta Productora Nacional de Papel

Productora Nacional de Papel sijaitsee San Luis Potosissa Meksikossa ja kuuluu Meksikon toimitusorganisaatioon (Mexican Editorial Organization, OEM). Productora Nacional de Papel -yhtiöllä on yhteensä 370 työntekijää.

Kari Räisänen, myyntijohtaja, EMEA ja NA, Kartonki- ja paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 518 0567
Hector Rios, maajohtaja, Meksiko, Valmet, puh. + 55 5953 6121

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |