Valmet toimittaa merkittävän paperikoneen lajinvaihtouudistuksen Cascadesille Yhdysvaltoihin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 14.12.2020 klo 14.00

Valmet toimittaa merkittävän paperikoneen lajinvaihtouudistuksen sisältäen laajat automaatio- ja palvelupaketit Cascadesin Bear Islandin tehtaalle Virginiaan, Yhdysvaltoihin. Projektissa nykyisin sanomalehtipaperia valmistava paperikone PM 1 uudistetaan tuottamaan korkealaatuisia, kevyitä ja sataprosenttisesti kierrätettyjä liner- ja aallotuskartonkilajeja Pohjois-Amerikan markkinoille.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2020 neljännen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmetin teknologia ja referenssit olivat tärkeimpiä syitä tämän sopimuksen saamiselle. Greenpac-kartonkilinja Bear Islandin sisartehtaalla on toiminut erinomaisesti, ja yhteistyömme Cascadesin kanssa on ollut hyvää. Olemme kehittäneet joustavasti viiraosan teknologiaamme entistä paremmaksi vastaamaan asiakkaiden vaatimuksia”, sanoo Valmetin Pohjois-Amerikan projektiliiketoiminnan johtaja Mike Gray.

Toimituksen tekniset tiedot

Viiraltaan ~8,500 mm leveä ulkopakkauskartonkikone PM 1 tuottaa kierrätyskuitupohjaista liner- ja aallotuskartonkeja neliöpainoalueella 88-176 g/m2. Koneen suunnittelunopeus on 1,370 m/min ja vuosikapasiteetti 465,000 tonnia.

Tietoja asiakkaasta Cascades

Vuonna 1964 perustettu Cascades tarjoaa kestäviä, innovatiivisia ja lisäarvoa tuottavia pakkaus-, hygienia- ja kierrätysratkaisuita. Yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä lähes 90 toimipisteessä Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa.

Jari Vähäpesola, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 558 6555
Mike Gray, johtaja, projektiliiketoiminta, Pohjois-Amerikka, Valmet, puh. +1 920 738 8542

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.