Valmet toimittaa OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjan Shanying Paper, Guangdongille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.10.2020 klo 11.00

Valmet toimittaa uuden OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjan ja merkittävän automaatiopaketin Shanying Paper, Guangdongin Zhaoqingin tehtaalle Kiinaan. Uudella kartonginvalmistuslinjalla (PM 52) valmistetaan kraft-pintaisia liner-lajeja, ja se laajentaa Shanying Paperin liiketoimintaa Guangdongin alueella.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2020 toisen vuosipuoliskon saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

PM 52 seuraa OptiConcept M -kartonkilinjatoimituksia Shanying Huazhongille: PM 21 otettiin käyttöön joulukuussa 2019 ja PM 23 syyskuussa 2020. Valmet on toimittanut näiden lisäksi viisi muuta kartonginvalmistuslinjaa Shanying Internationalille. PM 52:n käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2021 loppuun.

“Olemme tyytyväisiä aikaisempiin toimituksiin Huazhong PM 21:lle ja PM 23:lle. Oli todella mukavaa nähdä, kuinka hyvin ja saumattomasti kaikki työskentelivät yhdessä PM 21:n optimoinnissa ja PM 23:n käyttöönotossa: henkilöstömme ja Valmetin asiantuntijat olivat paikan päällä Zhaoqingissa ja Valmetin eurooppalaiset asiantuntijat tukivat meitä etäyhteyden kautta”, Shanying Internationalin hallituksen puheenjohtajana ja toimitusjohtajana toimiva Wu Ming Wu sanoo.

“Aiemmat referenssimme ovat todella hyviä, mikä oli erinomainen perusta projektille. Valmet on osoittautunut joustavaksi ja reagoi nopeasti asiakkaan vaatimuksiin ja muutostarpeisiin. Laaja automaatiopaketti on erinomainen tuki käyttöönotossa ja linjan optimoinnissa startin jälkeen”, sanoo myyntipäällikkö Hannu Savonen Valmetilta.

Valmetin toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus PM 52:lle sisältää nopean ulkopakkauskartonkilinjan hylynkäsittelystä rullaimelle ja leikkureille. Mukana ovat myös OptiFlo Foudrinier -perälaatikot, OptiFormer Multi -viiraosa ja OptiPress Linear -puristinosa korkealaatuisen pohjakartongin valmistamiseksi, OptiSizer Film -pintaliimauslaite, OptiCalender Hard -kalanteri, OptiReel Linear -rullain siirtokiskoineen, OptiCart Stream -konerullavaunu sekä OptiWin Drum -kantotelaleikkuri ja base-mallinen OptiWin Drum -kantotelaleikkuri.

Laaja automaatiopaketti sisältää prosessi- ja koneohjausten Valmet DNA -automaatiojärjestelmät, ajettavuus- ja kunnonvalvonnan, sekä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän. Toimitus sisältää myös kattavan paketin Valmetin paperikonekudoksia sekä vara- ja kulutusosia.

Viiraltaan 9 300 mm leveä kartonkikone valmistaa kraft-pintaisia liner-lajeja. Koneen suunnittelunopeus on 1 200 m/min ja päivittäiskapasiteetti noin 1 920 tonnia.

Tietoja asiakkaasta Shanying Paper, Guangdong

Vuonna 2019 perustettu Shanying Paper, Guangdong, on osa Shanying International Holding -yhtiötä, joka perustettiin vuonna 1957. Yrityksellä on useita pakkauskartongin ja sanomalehtipaperin valmistuslinjoja, jotka tuottavat laatikkokartonkeja, lujia aallotuskartonkeja, sisäpakkauskartonkeja, sanomalehtipaperia ja muita tuotteita. Tuotantolinjoissa käytetään sekä kotimaisia ja ulkomaisia kierrätyskuituja.

Xiangdong Zhu, Kiinan maajohtaja, Valmet, puh. +86 13801795775
Petri Paukkunen, johtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 744 8182

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.