Valmet toimittaa pintaliimalaitteen ja pintaliiman valmistusjärjestelmän Emami Paper Millsille Intiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 13.4.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa pintaliimalaitteen sekä pintaliiman valmistus- ja syöttöjärjestelmät Emami Paper Millsin paperikonelinjalle (PM3), joka sijaitsee yrityksen Balasoren tehtaalla Intian Odishassa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus on aikataulutettu vuoden 2021 viimeiselle neljännekselle.

”Valitsimme Valmetin heidän ylivoimaisen teknologiansa vuoksi ja odotamme innolla tiivistä yhteistyötä heidän kanssaan projektin onnistumiseksi”, sanoo Emami Paper Millsin toimitusjohtaja M.B.S Nair.

”Meillä on kunnia olla osallisina Emamin strategisella polulla kohti kirjoitus-, paino-, ja sanomalehtipaperien sekä kartongin joustavampaa tuotevalikoimaa. Päälaitteidemme suunnittelu ja kattava kokonaistarjontamme yhdessä pintaliiman valmistuksen kanssa auttaa saavuttamaan tavoitteen tehokkaasti. Tämä uusinta tulee olemaan maan johtava lajinvaihtoreferenssi”, sanoo Valmetin Intian maajohtaja Varun Jain.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää uuden pintaliimalaitteen ja automatisoidun pintaliiman valmistus- ja syöttöjärjestelmien suunnittelun, rakentamisen, toimituksen ja käyttöönoton. Kokonaisuus varmistaa tasaisen ja juovattoman liimakerroksen, jota hallitaan kalvon paksuudella, puhtaalla ja tehokkaalla toiminnalla sekä käyttäjäystävällisyydellä.

Toimitus kattaa myös ilmakääntölaitteen ilmajärjestelmineen, päänvientijärjestelmän sisältäen hännänleikkaimen, alipainekuljetin F:n, köydenkiristimen ja -käytöt sekä laajat suunnittelu- ja koulutuspalvelut sujuvan käyttöönoton ja toiminnan varmistamiseksi.

Uusinnan jälkeen PM3 tuottaa pääasiassa kirjoitus- ja painopaperia (sanomalehtipaperia tarpeen mukaan) viiraleveyden ollessa 3 560 mm ja neliöpainoalueen 45–90 g/m2. Päiväkapasiteetti on 233–275 tonnia ja maksiminopeus 900–1,100 m/min.

Tietoa Emami Paper Millsistä

Emami Paper on osa Emami Group -konsernia, ja se on erikoistunut tuottamaan sanomalehti-, kirjoitus- ja painopapereita sekä monikerroksista päällystettyä kartonkia. Emami Paper on Intian suurin sanomalehtipaperin tuottaja ja yksi Itä-Intian ympäristöystävällisimmistä paperitehtaista.

Varun Jain, Intian maajohtaja, Valmet, puh. +91 96548 13696

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.