Valmet toimittaa soodakattilauusinnan Kuantum Papers Limitedille Intiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 22.5.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa soodakattilauusinnan Kuantum Papers Limitedille Punjabiin, Intiaan. Uusinnalla odotetaan olevan huomattava vaikutus vuonna 2007 käyttöön otetun soodakattilan suorituskykyyn. Tehtaalla on kaksi soodakattilaa, joista vanhempi uusitaan.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Projekti kestää noin vuoden ja asennustyöt on suunniteltu helmikuulle 2025.

Ennen Kuantum Papersin investointipäätöstä Valmet teki perusteellisen esiselvityksen uusinnan laajuuden ja teknisen konseptin määrittämiseksi.

”Kävimme tarkasti läpi maailman johtavien teknologiatarjoajien ratkaisuja nykyisen kattilamme haasteisiin. Valmetin ratkaisu valikoitui parhaaksi lukuisten referenssien ja yhtiön laajan kansainvälisen projektikokemuksen ansiosta. Uskomme, että teknologiauusinta parantaa huomattavasti kattilan tehokkuutta ja suorituskykyä. Odotamme onnistunutta projektia ja sen positiivista vaikutusta toimintoihimme”, sanoo Kuantum Papersin tuotantojohtaja Sushil Kumar Khetan.

”Kuantum Papers valitsi Valmetin soodakattilansa uusintaan. Asiakkaalla on strateginen tarve kasvattaa spesifistä höyryntuotantoa nykyisen teollisen käytännön mukaisesti. Kaikki alkoi arvioinnista ja uusinnan konseptin määrittämisestä. Lopputuloksena oli tilaus, joka sisältää myös kattilan asennuspalvelun”, sanoo Valmetin Intian-liiketoiminnan kehityspäällikkö Anshul Mishra.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää keskeisten paineenalaisten osien uusinnan, kuten tulipesän alaosan ja uuden ekonomaiserin korvaamaan harppa. Toimitus kattaa myös uudet Valmetin ilmasuuttimet, lipeäruiskut sekä muita kattilan apulaitteita ja järjestelmiä.

Tietoa asiakkaasta

Kuantum Papers Limited perustettiin vuonna 1980 Saila Khurdissa, Punjabissa, Intiassa. Yhtiö aloitti paperintuotannon hyödyntämällä maatalousperäisiä materiaaleja, kuten ruohoa, vehnänkorsia ja sokeriruokojätettä. Vuonna 2008 Kuantum Papers otti käyttöön kestävien käytäntöjen mukaisesti puujätettä raaka-aineena käyttävän sellutehtaan. Nykyinen tuotantokapasiteetti on 450 tonnia paperia päivässä, mistä saadaan 150 000 miljoonaa tonnia paperia vuosittain. Laaja tuoteportfolio sisältää tuotemerkit Maplitho ja Creamwove sekä laajan valikoiman erikoispapereita painoluokassa 42–200 g/m².

Anshul Mishra, liiketoiminnan kehityspäällikkö, Intia, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +919840418799

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |