Valmet toimittaa Valmet IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmän DS Smith Contoire-Hamelin tehtaalle Ranskaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 29.3.2021 klo 14:00

Valmet toimittaa Valmet IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmän DS Smithin tehtaalle Contoire-Hameliin Pohjois-Ranskaan. Uusi järjestelmä asennetaan tehtaan PM1-paperikoneeseen. Investoinnin tavoitteena on parantaa aaltopahvin kosteusprofiilia ja sitä kautta ominaisuuksia.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 viimeisen neljänneksen tilauskantaan. Toimitus on suunniteltu huhtikuun puoliväliin 2021.

”Olemme erittäin mielissämme, että saamme tämän yhteistyön kautta kehittää DS Smithin tehtaan suorituskykyä entisestään. Referenssimme ja muiden tehtaalle asentamiemme Valmet IQ -ratkaisujen tuottamat hyödyt vaikuttivat ratkaisevasti asiakkaan päätökseen. On hienoa päästä auttamaan DS Smithiä parantamaan suorituskykyään tällä kosteudenhallintajärjestelmällä”, kertoo Juha Lehtioksa, Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjan tuotepäällikkö.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmet IQ Moisturizer -tuoteperhe koostuu alan kehittyneimmistä kostutusjärjestelmistä. Valmet IQ Moisturizerin porrastetut suutinrivit, patentoitu suutinteknologia ja äärimmäisen tarkka elektromekaaninen toimilaite optimoivat asiakkaan prosessin suorituskyvyn, luotettavuuden ja läpinäkyvyyden. Suutinten asettelu ja rakenne takaavat tasaisen kattavuuden koko radan leveydeltä ja tarkkuuden korjata pienempiäkin kosteusvirheitä.

Huipputarkan elektromekaanisen toimilaitteen ja Valmetin poikkisuuntaisen kosteussäädön ansiosta profiiliparanema on ennustettavissa ja säätönopeus ja tarkkuus optimoitavissa. Venttiilien ja suuttimien virtauskanavarakenne sekä toimilaitteen jatkuva asentotieto lisäävät järjestelmän luotettavuutta ja operoinnin läpinäkyvyyttä.

DS Smith Contoire-Hamel -tehtaalle toimitettava ratkaisu sisältää 44 toimilaitetta, 44 suutinpalkkia, 44 toimilaitekaappia, ilmansyöttöyksikön ja vedensyöttöyksikön.

Tietoa asiakkaasta DS Smith Contoire-Hamel

DS Smith -konserniin kuuluva DS Smith Contoire-Hamel on ranskalainen pakkaustehdas, joka on yksi maailman johtavista kestävien pakkausratkaisujen, paperituotteiden ja kierrätyspalveluiden tuottajista. Kierrätettävien pakkausratkaisujen suunnitteluun ja toimitukseen keskittyvällä DS Smithillä on yli 30 000 työntekijää 30 maassa.

Contoire-Hamelin tehdas on erikoistunut aaltopahvipakkausten valmistukseen pääasiassa elintarviketeollisuudelle. Integroitu paperitehdas tuottaa laadukkaita käsiteltyjä paperituotteita, jotka valmistetaan täysin kierrätetyistä tai uusiutuvista kuiduista.

Eric Butreau, Ranskan massa- ja paperialan myyntipäällikkö, automaatio, Valmet, eric.butreau@valmet.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal