Valmet toimittaa vedenpoistoelementtejä Al Dhafran paperitehtaalle Yhdistyneisiin arabiemiraatteihin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.6.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa keraamisia vedenpoistoelementtejä Al Dhafran paperitehtaalle Abu Dhabiin, Yhdistyneisiin arabiemiraatteihin.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus on suunniteltu vuoden 2024 toiselle neljännekselle.

Valmet Dewatering Element Ceramics -vedenpoistoelementit on valmistettu kulutusta kestävästä materiaalista tarjoten pitkän käyttöiän. Ne parantavat paperikoneen viiraosan ajettavuutta ja auttavat vedenpoiston optimoinnissa.

“Arvostamme Valmetin osaamista ja pitkää kokemusta sellu- ja paperiteollisuuden tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä. Odotamme innolla yhteistyötä Valmetin kanssa ja uusien vedenpoistoelementtien positiivista vaikutusta tuotantoomme”, sanoo Union Paper Mills -yhtiön ja Al Dhafran paperitehtaan materiaaleista ja hankinnoista vastaava johtaja J. Subramanyam.

“Pyrimme avoimeen vuoropuheluun asiakkaidemme kanssa ja etsimme jatkuvasti tapoja kehittää heidän toimintaansa. Uskomme tämän toimituksen vahvistavan yhteistyötämme Al Dhafran tehtaan kanssa ja johtavan uusiin onnistuneisiin projekteihin jatkossa”, sanoo paperiprosessiosien tuotepäällikkö Luigi Lupi Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjalta.

Valmetin vedenpoistoelementit ovat alun perin Coldwater Sealsin tuotteita. Valmet osti pohjoisamerikkalaisen paperi- ja selluteollisuuden kulutusosia ja niihin liittyviä palveluita toimittavan Coldwater Seals Inc:n vuonna 2022.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää paperikoneen viiraosan vedenpoistoelementtien vaihdon sekä vanhojen, kuluneiden vedenpoistoelementtien tarkastuksen kunnostusta ja uusiokäyttöä varten.

Tietoa asiakkaasta

Al Dhafra Paper Manufacturing Company on osa M.A.H.Y. Khoory Groupia, joka on vanhimpia Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa perustettuja yhtiöitä ja jolla on yli 2 000 työntekijää Lähi-idässä. Al Dhafran paperitehdas sijaitsee Abu Dhabissa, jossa se valmistaa aallotuskartonkia ja testlaineria 100 % kierrätetystä jätepaperista.

Luigi Lupi, tuotepäällikkö, Prosessiosat, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +39 34 23 857 387

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |