Valmet valittiin Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin – mukana maailman johtavat kestävän kehityksen yritykset

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 15.11.2021 klo 11:45

Valmet on valittu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin (DJSI) kahdeksatta vuotta peräkkäin. Yhtiö listattiin sekä Dow Jonesin kestävän kehityksen DJSI World että DJSI Europe -indekseihin. Tänä vuonna yhteensä 322 yhtiötä on valittu DJSI World -indeksiin kaudelle 20212022.

Listaus indeksissä on yksi osoitus Valmetin hyvästä edistyksestä kestävän kehityksen Sustainability360º-ohjelmassaan, joka korostaa vastuullisemman liiketoiminnan jatkuvaa parantamista. Vastuullisuustyön rooli Valmetilla on tukea kasvua, pienentää riskejä sekä mahdollistaa kustannussäästöjä.

Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksi arvioi yhtiöiden suorituskykyä ympäristön, sosiaalisen vastuun ja hyvän hallintotavan näkökulmasta. Tänä vuonna listauksessa keskityttiin entistä enemmän yhtiöiden ilmastostrategioihin sekä ilmastoon liittyvien riskien arviointiin ja johtamiseen.

“Olen hyvin ylpeä kaikista tunnustuksista, joita Valmet on saanut yhtenä maailman johtavista kestävän kehityksen yhtiöistä. Listaus Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä kahdeksatta vuotta peräkkäin osoittaa systemaattisen edistymisemme kestävässä kehityksessä, sillä jatkuva parantaminen on indeksiin pääsyn yksi keskeinen kriteeri. Pitkäjänteinen työmme on todella tuottanut tulosta, ja on ollut ilo nähdä työntekijöidemme omistautuneisuus kestävän kehityksen integroimisessa liiketoiminnan prosesseihimme. Haluan kiittää kaikkia valmetlaisia, jotka ovat osallistuneet tähän työhön ympäri maailmaa”, sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Valmetin kestävän kehityksen ohjelma keskittyy viiteen painopistealueeseen: kestävä hankintaketju; työterveys, -turvallisuus ja ympäristö (HSE); ihmiset ja suorituskyky; vastuulliset ratkaisut ja yrityskansalaisuus.

Vuonna 2021 Valmet on menestynyt myös muissa kestävän kehityksen listauksissa, kuten S&P Global SAMin vuosittaisessa Sustainability Yearbook -arvioinnissa. Valmet myös sai korkeimmat luokitukset Ecovadiksen vastuullisuusarvioinnissa ja MSCI ESG Ratings -luokituksessa.

Tietoa Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseistä

DJSI on kestävän kehityksen indeksiperhe, johon listataan vuosittain maailman johtavat kestävän kehityksen yritykset eri toimialoilta. Valinta indeksiin perustuu "best-in-class" -arviointiin, mikä tarkoittaa, että indeksiin listataan eri toimialoilta yhtiöitä, jotka osoittavat toimivansa kestävän kehityksen osalta paremmin kuin muut saman toimialan toimijat. Indeksi toimii arviointityökaluna sijoittajille, jotka keskittyvät eettiseen sijoittamiseen tai arvioivat yhtiön suorituskykyä ympäristön, sosiaalisen vastuun ja hyvän hallintotavan näkökulmasta osana analyysejaan.

Anu Salonsaari-Posti, Viestintä-, markkinointi- ja kestävän kehityksen johtaja, Valmet, puh. 010 672 0000
Laura Puustjärvi, Kestävän kehityksen johtaja, Valmet, puh. 050 337 4473

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal