Valmetille jälleenmyynti- ja kumppanuussopimus irlantilaisen RR Projects -yhtiön kanssa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.2.2018 klo 11:00

Valmet on allekirjoittanut energia- ja prosessiteollisuuden automaatiota koskevan jälleenmyynti- ja kumppanuussopimuksen irlantilaisen RR Projects -yhtiön kanssa. Sopimus astuu voimaan heti. Yhtiöt tavoittelevat yhdessä asiakkaikseen etenkin Irlannissa toimivia energiayhtiöitä ja vesihuoltolaitoksia.

Valmet hyötyy uuden kumppanin myyntiorganisaatiosta ja teknisestä palvelusta Irlannissa. Valmetin kehittyneet palvelut ja automaatioratkaisut puolestaan parantavat RR Projectsin asiakasprosessien luotettavuutta ja suorituskykyä ja sitä kautta tehostavat raaka-aineiden ja energian käyttöä.

"Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että saamme Valmetin strategiseksi kumppaniksemme energia- ja prosessiteollisuusautomaation markkinoille Irlannissa. Pystymme merkittävästi kasvattamaan tarjontaa asiakkaillemme ja laajemmin koko Irlannin markkinoille. Odotan innolla hyvää yhteistyötä Valmetin kanssa ja menestyksekästä tulevaisuutta", sanoo RR Projectsin liiketoimintapäällikkö Patrick Cassidy.

Taidot ja asiantuntemus yhteen asiakkaiden eduksi

RR Projectsilla on vahva asema Irlannin markkinoilla ja suuri asennuskanta energia-alalla. Yhtiö on nyt lisäämässä tarjontaansa ja laajentamassa toimintaansa automaatiomarkkinoille. Se näkee automaatioalan kasvavan Irlannissa ja toivoo pääsevänsä mukaan suunnitteilla oleviin uusiin projekteihin.

Yhtiöt odottavat kasvattavansa asiakaskuntaa Irlannin automaatiomarkkinoilla, kun ne yhdistävät RR Projectsin kontaktit ja aseman Valmetin DNA -automaatioalustaan.

"Näemme Irlannissa hyviä kasvumahdollisuuksia. Siellä on avautumassa mielenkiintoisia mahdollisuuksia parin vuoden kuluessa, ja odotamme innolla yhteistyötä niissä RR Projectsin kanssa", toteaa Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

"Toivomme myös hyötyvämme uuden kumppanin turbiiniosaamisesta, kun tarjoamme kaasu- ja höyryturbiineihin automaatiojärjestelmien korvaamista Irlannissa. Olemme jo tehneet niitä menestyksekkäästi monen alkuperäisvalmistajan laitteisiin", sanoo automaatiosta vastaava myyntipäällikkö Darren Smith Valmetista.

Tietoa RR Projects -yhtiöstä

Tullamoren kaupungissa Irlannissa toimiva RR Projects tarjoaa laadukkaita ratkaisuja sähkö- ja mekaniikka-asennuksiin sekä valmistaa ja asentaa putkia energia-, öljy- ja kaasu- sekä elintarviketeollisuuteen ja biotieteiden alalle. Yhtiö aikoo virtaviivaistaa toimintojaan ja parantaa vastuullisuuttaan tiiviissä yhteistyössä Valmetin kanssa.

Vasemmalta oikealle: Darren Smith, myyntipäällikkö, Valmet; Neil Buckland, myyntijohtaja, Valmet; Nigel Reams, toimitusjohtaja, RRP and Patrick Cassidy, liiketoimintapäällikkö, RRP

Darren Smith, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +44 7471 350356

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.