Valmetille useita sopimuksia Papierfabrik Palmin kanssa Saksassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 29.5.2024 klo 9.30

Valmet ja Papierfabrik Palm GmhH & Co KG ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen palvelusopimuksen ja yksivuotisen suorituskykysopimuksen Palmin Aalen PK5- ja Wörth PK6 -tuotantolinjojen suorituskyvyn parantamiseksi entisestään.

Sopimukset sisältyivät Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin ja ovat voimassa välittömästi. Sopimusten arvoa ei julkisteta.

Sopimukset tukevat Palmin kehittymistä alan malliyritykseksi käytettävyyden, kannattavuuden ja turvallisuuden parantamisessa molemmilla tehtailla. Sopimuksilla varmistetaan myös tuotantolinjojen luotettavuus ja prosessien optimointi vastuullisuustavoitteiden saavuttamiseksi.

”Ainutlaatuinen paperikoneemme tarvitsee räätälöityä huoltoa ja käyttötukea, joita vain Valmet pystyy toimittamaan. Olemme iloisia, että voimme jatkaa kumppanuuttamme Valmetin kanssa näillä palvelu- ja suorituskykysopimuksilla sitoutuen innovatiivisesti edistämään tuotantolinjojemme luotettavuutta ja suorituskykyä”, sanoo Palm Aalenin tehtaanjohtaja Jonas Schuster.

”Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Valmetin kanssa vuodesta 2000 lähtien. Vuosien varrella Valmet on tukenut meitä erittäin hyvin ja tuonut monia huipputeknologioita tuotantolinjallemme. Meillä on vahva yhteys ja pidimme tärkeänä jatkaa yhteistyötä näillä sopimuksilla”, sanoo Palm Groupin kartonkituotannon teknologiajohtaja ja Palm Wörthin tehtaanjohtaja Jürgen Kosse.

”Valmetin sopimukset räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Tässä tapauksessa sopimukset ovat ainutlaatuisia myös siksi, että ne tarjoavat asiakkaalle yhteistyökanavan teknologiatuki- ja kunnossapitopalveluihin Valmetin eri liiketoimintayksiköissä. Olen erittäin ylpeä Palmin kanssa rakentamastamme asiakassuhteesta ja iloinen voidessamme jatkaa yhteistyötä näillä pitkäkestoisilla sopimuksilla”, sanoo Valmetin EMEA-alueen tehdasmyyntipäällikkö Christian Strohschein.

Toimituksen tekniset tiedot

Palvelusopimus sisältää kattavat huoltopalvelut perälaatikolta pituusleikkurille. Suorituskykysopimus sisältää kunnonvalvontapalvelut ja teknisen tuen. Lisäksi tehtailla on käytössään Valmet Performance Centerin ympärivuorokautinen etäpäivystys ja henkilöstöä myös paikan päällä.

Tietoa asiakkaasta

Palm Group on Euroopan johtavia paperia ja kartonkia valmistavia yrityksiä ja Saksan suurin paperiteollisuuden perheyritys. Se työllistää noin 4 200 henkilöä eri puolilla Eurooppaa. Papierfabrik Palmilla on viisi paperitehdasta ja kuusi tuotantolinjaa Saksassa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiö tuottaa vuosittain 2,6 miljoonaa tonnia kierrätysraaka-aineesta valmistettua paperia eri tarkoituksiin.

Christian Strohschein, tehdasmyyntipäällikkö, EMEA-alue, Valmet, puh. +49 173 681 4915

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |