Valmetin muutosneuvottelut Palvelut- ja Paperit-liiketoimintalinjoissa, EMEA-alueorganisaatiossa ja konserniyksiköissä päättyivät

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 2.4.2024 klo 14.00

Valmet ilmoitti 15.2.2024 käynnistävänsä yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut tietyissä osissa Palvelut- ja Paperit-liiketoimintalinjoja, EMEA-alueorganisaatiota (Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka) ja konserniyksiköitä. Syynä neuvotteluiden aloittamiselle olivat suunnitellut toimenpiteet liiketoimintojen kannattavuuden ja kilpailukyvyn parantamiseksi sekä toiminnan sopeuttamiseksi muuttuvaan markkinatilanteeseen.

Neuvottelut ovat nyt päättyneet ja niiden lopputuloksena 60 tehtävää lakkautetaan Suomessa ja 49 Ruotsissa. Lisäksi Paperit-liiketoimintalinjassa toteutetaan tänä vuonna Suomessa enintään 90 päivää kestäviä lomautuksia.

Valmet tukee irtisanottavien työntekijöiden uudelleen sijoittumista molemmissa maissa.

Valmet työllistää Suomessa noin 6 900 ja Ruotsissa noin 1 800 henkilöä.

Anu Salonsaari-Posti, markkinoinnin, viestinnän, kestävän kehityksen ja yhteiskuntasuhteiden johtaja, Valmet, puh. 010 672 0000

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |