Maailmanlaajuinen kamppailu ottelutulosten manipulointia vastaan

Suomen Urheilun Integriteettipäivä 10.4.2014

Taistelu urheilun integriteetin puolesta on tämän kevään suuri teema eurooppalaisessa urheilussa. Tervetuloa saamaan viimeistä tietoa ottelutulosten manipulointia ehkäisevistä maailmanlaajuisista toimenpiteistä.

Valo-talossa 10.4. järjestettävässä englanninkielisessä integriteettiseminaarissa kuullaan muun muassa Euroopan neuvoston toimista urheilutulosten manipulointia ehkäisevän sopimuksen aikaansaamiseksi ja Pohjoismaisten urheilujärjestöjen tiivistyvästä yhteistyöstä. Kansainvälisen olympiakomitean eettisen komitean ranskalainen puheenjohtaja Pâquerette Girard-Zappelli kertoo, kuinka KOK varjelee urheilun integriteettiä. Australian toimenpiteistä urheilun integriteetin puolustamisessa kertoo Australian terveysministeriön alaisen urheilun integriteettiyksikön asiantuntija Greg Morris. Euroopan jalkapalloliiton UEFA:n kurinpito- ja integriteettiyksikön päällikkö Emilio Garcia kertoo eurooppalaisen jalkapallon vastatoimista laitonta uhkapelaamista ja ottelutulosten manipulointia vastaan, ja lisäksi rahanpesun yhteydestä ottelutulosten manipulointiin kertovat johtaja Christian Kalb CK Consultingista ja erikoistutkija Pim Verschuuren EU:n IRIS-ohjelmasta.

Integriteettipäivän ohjelma ja puhujien esittelyt löytyvät täältä.

Mitä: Kansainvälinen huippuseminaari laittoman uhkapelivilpin kitkemisestä urheilusta
Missä:
Valo-talo
Milloin:
10.4.2014 klo 08.30-16.00
Järjestäjät:
Opetus- ja kulttuuriministeriö, Valo, Olympiakomitea ja Veikkaus yhteistyössä EU-rahoitteisen European Lotteries IRIS-projektin kanssa
Ilmoittautuminen:
www.lyyti.fi/reg/integriteettipaiva2014