Artti Aurasmaa Valtti-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi

IT- ja digipalveluihin keskittyneen konsernin suurin konserniyhtiö Valtti Kumppanit Oy on kasvanut viime vuosina nopeasti. Artti Aurasmaa aloitti konsernin uutena hallituksen puheenjohtajana kesäkuussa 2021.

Vuodesta 2018 hallituksen puheenjohtajana toiminut Ilmari Wallo keskittyy jatkossa Sontek-yhtiöiden hallitustyöhön. Ennen puheenjohtajuuttaan Ilmari Wallo toimi yhtiön toimitusjohtajana vuosina 2011-2018. Uudeksi puheenjohtajaksi valittu Artti Aurasmaa on kokenut palveluliiketoiminnan johtaja, joka on ollut kasvamassa ja kasvattamassa digitaalisten ratkaisujen mahdollistamia liiketoimintoja Suomessa ja kansainvälisestikin.

Artti on toiminut useissa johto- ja hallitustehtävissä muun muassa 3StepIT:ssä, Stella Caressa ja Ropo Capitalissa. Tällä hetkellä Artti toimii Martela Oyj:n toimitusjohtajana sekä Vincit Oyj:n varapuheenjohtajana ja Bookers Group Oy:n hallitusten puheenjohtajana.

Monipuolinen palveluportfolio kasvun salaisuutena

Konsernin palveluliiketoiminta on laajentunut merkittävästi vuoden 2019 jälkeen. Yhteisenä tavoitteena on tehdä asiakkaiden jokapäiväisestä työstä helpompaa ja riskittömämpää skaalautuvien sekä kattavien it-palveluiden avulla.

”Valtin mutkaton ja laaja palvelutarjoama on vahvuus. Kasvupotentiaalia löytyy merkittävästi tarjoamalla entisestään laajentunutta palvelukokonaisuutta olemassa oleville asiakkaille ja toki auttaa myös uusia asiakkuuksia luovimaan tietotekniikan monimuotoisessa maailmassa. Kaikki kestävästi kannattavat liiketoiminnat ovat poikkeuksetta uskaltaneet keskittyä omiin ydinosaamisiin ja näin on varmasti myös Valtin tapauksessa”, Aurasmaa summaa ajatuksiaan.

Viime vuosina yhtiössä on tehty myös useita yritysjärjestelyitä. Viimeisimpänä osaksi Valtti Kumppaneita liittyivät tietokantayritys Advance IT Solution Oy ja tietoliikennetalo Ironnet Oy.

”Konserni on tehnyt viime vuosina lukuisia yritysostoja ja kasvu on myös orgaanisesti ollut nopeaa.
Itse uskon erityisesti humaanin johtamisen ja vahvan yrityskulttuurin voimaan. Valtin muodostuttua useammista vahvoista tiimeistä, erilaisten kulttuurien yhdistäminen yhdeksi voittavaksi joukkueeksi on varmastikin yksi merkittävimmistä yhteisistä tavoitteistamme, jotta voimme tarjota asiakkaillemme luotettavaa palvelua ja mutkatonta tietoteknisten palveluiden hyötyä”, Aurasmaa kertoo.

Lisätietoa:

Atte Kekkonen, toimitusjohtaja, Valtti Kumppanit ja DataCenter Group Oy

Aino von Bonin
Director, Marketing & Communications
aino.vonbonin@valtti.com
Valtti on markkinoiden vähiten monimutkainen vaihtoehto. Ymmärrämme asiakkaidemme arkisia kasvukipuja ja skaalaudumme yrityksen kasvaessa. Palvelumme kattavat jatkuvat it-palvelut päivittäisen liiketoiminnan tueksi. Lisäksi konsultoimme ja kehitämme digitaalisen työn ja liiketoiminnan ratkaisuja. Valtilla työskentelee noin 250 intohimoista teknologiaosaajaa, joiden tehtävänä on tuoda asiakkaamme parhaiden ratkaisujen äärelle. Olemme innostuneita uusista ratkaisuista, mutta otamme aina huomioon myös riskit.