It-palveluyritys DataCenter Finland ostaa mobiili- ja pilvipalveluiden erikoisosaaja Aerionin

Tiedotusvälineille 24.4.2019

Aerion Solutions Oy ja DataCenter Finland Oy ovat 23.4.2019 sopineet järjestelystä, jossa DataCenter Finland Oy ostaa Aerion Solutions Oy:n koko osakekannan. Kaupan yhteydessä Aerionin omistajat tulevat DataCenterin merkittäviksi osakkeenomistajiksi.

Järjestely on osa DataCenterin it-kokonaispalvelutarjoajan kasvustrategiaa. Yritysoston myötä yhtiön liiketoiminta laajenee identiteetti- ja mobiililaitehallinnan palveluihin. Jatkossa DataCenter pystyy kokonaisvaltaisesti palvelemaan asiakkaitaan myös liikkuvan työn laite- ja elinkaarihallinnan osalta.

”Autamme asiakkaitamme kasvamaan it-palvelujen avulla. Tavoitteenamme on olla kokonaisvaltainen kumppani, joka ymmärtää asiakkaan it-ympäristön vaatimukset ja tarjoaa erinomaista asiakaspalvelua. Yrityksille on tärkeä voida luottaa koko digitaalisen infrastruktuurinsa korkeaan käytettävyyteen ja tietoturvaan. Aerion Solutionsin hankinnan myötä saamme uutta huippuosaamista erityisesti VMwaren ja OKTA-käyttäjähallinnan ratkaisuihin”, kertoo DataCenterin toimitusjohtaja Atte Kekkonen.

”Aikaisemmin erillisinä saarekkeina toimineet moderni pääsynhallinta ja päätelaitehallinta ovat osa menestyvien organisaatioiden infrastruktuuria. Järjestelyn myötä nykyaikaiset ratkaisut ovat tarjolla osana DataCenterin kokonaispalvelua. Yhdessä pystymme palvelemaan asiakkaitamme paremmin kaikilla osa-alueilla”, sanoo Aerion Solutionsin toimitusjohtaja Henri Talvitie, joka on myös yksi yhtiön perustajista ja omistajista.

Kaikki Aerionin työntekijät liittyvät DataCenterin organisaatioon vanhoina työntekijöinä ja Aerionin asiakkuudet siirtyvät DataCenterin asiakashallintaan. Kaupan jälkeen DataCenter työllistää yli 100 työntekijää Suomessa.

Lisätietoja:

Atte Kekkonen, DataCenter Finland Oy, toimitusjohtaja
atte.kekkonen@datacenter.fi

Aino von Bonin, DataCenter Finland Oy, Head of Marketing
aino.vonbonin@datacenter.fi

Henri Talvitie, Aerion Oy, toimitusjohtaja
henri@aerion.fi

DataCenter Finland Oy

Suomalainen DataCenter Finland Oy on nopeasti kasvava it-palveluyritys, joka työllistää tällä hetkellä yli 100 it-alan ammattilaista. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 20,7 miljoonaa euroa.

Aerion Solutions Oy

Aerion Solutions on vuonna 2013 perustettu yritysten mobiliteetin hallintaan erikoistunut yritys, jonka työntekijöillä on vuosikymmenien kokemus it-palveluidenhallinnasta, keskitetystä it-laitteiden- ja sovellustenhallinnasta.

Avainsanat:

Lainaukset

Autamme asiakkaitamme kasvamaan it-palvelujen avulla. Tavoitteenamme on olla kokonaisvaltainen kumppani, joka ymmärtää asiakkaan it-ympäristön vaatimukset ja tarjoaa erinomaista asiakaspalvelua. Yrityksille on tärkeä voida luottaa koko digitaalisen infrastruktuurinsa korkeaan käytettävyyteen ja tietoturvaan. Aerion Solutionsin hankinnan myötä saamme uutta huippuosaamista erityisesti VMwaren ja OKTA-käyttäjähallinnan ratkaisuihin.
Atte Kekkonen, DataCenterin toimitusjohtaja
Aikaisemmin erillisinä saarekkeina toimineet moderni pääsynhallinta ja päätelaitehallinta ovat osa menestyvien organisaatioiden infrastruktuuria. Järjestelyn myötä nykyaikaiset ratkaisut ovat tarjolla osana DataCenterin kokonaispalvelua. Yhdessä pystymme palvelemaan asiakkaitamme paremmin kaikilla osa-alueilla.
Henri Talvitie, Aerion Solutionsin toimitusjohtaja ja yksi perustajista sekä omistajista