Konesalikilpailu kiristyy - Kotimainen DataCenter haastaa ulkomaiset jätit

DataCenter Finland Oy ostaa pörssiyhtiö Vincitin konesalipalvelut. Yrityskauppa auttaa DataCenteriä vastaamaan kiristyvään kilpailuun, jossa pienet suomalaiset konesalit eivät pärjää kansainvälisiä suuryrityksiä vastaan. Kaupan myötä DataCenterin liikevaihto harppaa yli 20 miljoonaan euroon.

”Historiamme suurin yritysosto tukee kasvustrategiaamme ja vahvistaa markkina-asemaamme”, DataCenterin toimitusjohtaja Ilmari Wallo kertoo.

DataCenter on suurin puhtaasti konesaliliiketoimintaan keskittynyt yksityisomistuksessa oleva kotimainen yhtiö. Sillä on kaksi palveluiltaan ja tietoturvaltaan huippulaadukasta konesalia pääkaupunkiseudulla, toinen Espoon Kilossa ja toinen Helsingin Vallilassa. Vincit-kaupan myötä yhtiö saa kolmannen konesalin, joka sijaitsee Helsingin Pitäjänmäellä.

”Olemme panostaneet viime vuosina palvelinkeskusten laatuun, laajentamiseen ja modernisointiin noin miljoonan euron vuosivauhdilla. Kasvu on ainoa tapa pysyä kilpailussa mukana”, toimitusjohtaja Wallo sanoo.

DataCenter on kymmenvuotisen historiansa aikana tehnyt kahdeksan yritysostoa. Viime vuonna yhtiön liikevaihto oli 14,5 miljoonaa euroa, josta kertyi noin seitsemän prosenttia liikevoittoa. Yhtiö on kasvanut keskimäärin 20 prosentin vuosivauhtia. Vincit-kauppa tuo kerralla 8,5 miljoonaa euroa lisää liikevaihtoa.

”Kasvua on tarkoitus jatkaa. Vahvistamme asemaamme kotimaassa, mutta kansainvälistyminen on myös suunnitelmissa. Alalla pitää valmistautua siihen, että neljä viidestä konesaliyhtiöstä häviää markkinoilta. Maailmanluokan tietoturva on yksi tärkeä tekijä, joka auttaa meitä kilpailemaan kotimarkkinoilla”, Wallo kertoo tulevaisuuden näkymistä.

DataCenter on entuudestaan ollut yksi suurimmista pääkaupunkiseudulla toimivista konesaliyrityksistä, jolla on Vincit-kaupan jälkeen noin sata työntekijää. DataCenter tarjoaa konesalipalvelut esimerkiksi Eläketurvakeskukselle, Restelille ja Hartwall Arenalle.

Lisätietoja:
DataCenter Finland Oy, toimitusjohtaja Ilmari Wallo, puhelin: +358 50 420 4707
Vincit Group Oyj, toimitusjohtaja Tomi Pienimäki, puhelin: +358 40 834 1399

DataCenter Finland Oy lyhyesti:
DataCenter Finland on voimakkaasti kasvava perheyhtiö, joka tarjoaa kotimaisia korkean käytettävyyden pilvi-, jatkuvuus- ja alustapalveluita yritysasiakkaille parhaalla asenteella. Vuoden 2017 liikevaihto oli 14,5 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskenteli 48 henkilöä.
www.datacenter.fi

Vincit Group Oyj lyhyesti:
Vincit tarjoaa modernia atk:ta möhlimättömyystakuulla. Vincit Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus VINCIT.
www.vincit.fi