Liiketoimintakriittisten tietokantojen huippuosaaja Advance IT osaksi Valttia

Yritysjärjestely tuo yhteen kahden toisiaan täydentävän yrityksen toiminnat, vahvistaa Valtin tarjoamaa tietokantoihin liittyvissä kehitys- ja ylläpitopalveluissa sekä tukee Valtin kasvustrategiaa. Advance IT:n erityisosaaminen auttaa myös jatkossa Valtin asiakkaita ylläpitämään, hyödyntämään ja suojaamaan kriittisten järjestelmien dataa tietokantapalveluiden avulla.

• IT- ja asiantuntijatalo Valtti Kumppanit Oy on ostanut tietokantojen täyden palvelun yrityksen Advance IT Solutions Oy:n, jonka koko henkilöstä ja liiketoiminta tulevat osaksi Valtin tarjoamaa ja kasvutarinaa.
  • Valtti tarjoaa nyt kattavasti yhden luukun periaatteella liiketoiminnan jatkuvuuden takaavat IT-palvelut mukaan lukien tietokantojen kehittämisen, optimoinnin, ylläpidon ja tietoturvan niin on-premisen kuin julkisen pilven ympäristöissä.
  • Advance IT lukuina: Perustettu 2014, liikevaihto 2,65 miljoonaa euroa (2020), 10 henkilöä.

”Tämä on hyvin luontainen järjestely, sillä tunnemme toisemme sekä yrityksinä että osaajina usean vuoden yhteistyön kautta, mikä antaa erinomaisen pohjan yhteiselle tulevaisuudelle. Yhdessä voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin kattavamman valikoiman liiketoiminnan ja IT-järjestelmien jatkuvuuden ja tietoturvan varmistavia palveluita sekä kehittää teknologiaosaamistamme”, Valtin toimitusjohtaja Atte Kekkonen sanoo.

Advance IT kehittää, optimoi ja ylläpitää liiketoimintakriittisiä tietokantoja niin asiakkaiden omissa konesaleissa kuin julkisessa pilvessä. Muun muassa valmistavan teollisuuden yrityksiä sisältävä asiakaskunta on osin yhteinen Valtin kanssa.

”Vaikka jo entuudestaan toimimme yhdessä, tästä lähtien asiakkaamme saavat yhden luukun kautta paljon laajemmin palveluita. Saamme lisää hartialeveyttä kehittää tietokantapalveluitamme ja tehdä kaiken kiinteänä osana isoa palvelukokonaisuutta”, sanoo Advance IT:n toimitusjohtaja Timo Peltonen.

Yhteinen tavoite on varmistaa Advance IT:n positiivinen kehitys ja kasvu myös tulevaisuudessa. Tarkoituksena on muodostaa kasvava huippuosaajien tiimi sekä luoda yhdessä paras mahdollinen tarjoama ja palvelumalli tukemaan kannattavaa kasvua.

Dataräjähdys ja hybridimaailma kasvattavat tietokantojen hallinnan tarvetta

Advance IT:n tietokantapalvelut toimivat 24/7/365-periaatteella kellon ympäri läpi vuoden. Asiakaskunta tarvitsee äärimmäisen luotettavia tietokantoja runsaasti transaktioita vaativiin palveluihin.

”Asiakkaiden tarpeita leimaa datan määrän räjähdys, mutta samalla datan täytyy olla aina käytettävissä tehokkaasti. Siksi tietokantojen merkitys vain kasvaa. Näin on erityisesti yhä yleisemmissä pilven ja oman konesalin yhdistävissä hybridiarkkitehtuureissa”, Timo Peltonen toteaa.

Yritysjärjestely ei vaikuta kenenkään työsuhteisiin eli Advance IT:n työntekijöiden tehtävänkuviin ei ole tulossa kaupan seurauksena muutoksia. Myöskään tarvetta toimintojen uudelleenjärjestelyille tai YT-menettelylle ei ole.

Lisätietoja medialle:
Atte Kekkonen, toimitusjohtaja, Valtti Kumppanit, puh. +358 40 5055 020, atte.kekkonen(at)valtti.com
Timo Peltonen, toimitusjohtaja, Advance IT, puh. +358 40 7227 017, timo.peltonen(at)advance.fi
Aino von Bonin, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Valtti Kumppanit, puh. +358 400 753 808, aino.vonbonin(a)valtti.com

Advance IT Solutions Oy
Huolehdimme, että liiketoimintakriittinen tietokantaympäristösi vastaa yrityksesi todellisia tarpeita datamäärien kasvaessa ja IT-arkkitehtuurien kehittyessä. Toteutamme eri kokoisten organisaatioiden tarpeisiin tietokantojen ajoalustat, PaaS/IaaS pilvialustat, käyttöpalvelut, jatkuvuuden hallinnan, tiedon jalostamisen sekä tietokantojen tietoturvan. Tarjoamme tarvittaessa 24/7-tuen tietokannoillesi. Tietokantoympäristön erityisosaajia työskentelee Advancella 10 henkilöä ja yritys on perustettu vuonna 2014.

Valtti Kumppanit Oy
Valtti on markkinoiden vähiten monimutkainen vaihtoehto. Ymmärrämme asiakkaittemme arkisia kasvukipuja ja skaalaudumme yrityksen kasvaessa. Palvelumme kattavat jatkuvat it-palvelut päivittäisen liiketoiminnan tueksi. Lisäksi konsultoimme ja kehitämme digitaalisen työn ja liiketoiminnan ratkaisuja. Valtilla työskentelee noin 230 intohimoista teknologiaosaajaa, joiden tehtävänä on tuoda asiakkaamme parhaiden ratkaisujen äärelle.

Aino von Bonin

Director, Marketing and Communications
aino.vonbonin@valtti.com

Avainsanat:

Lainaukset

Tämä on hyvin luontainen järjestely, sillä tunnemme toisemme sekä yrityksinä että osaajina usean vuoden yhteistyön kautta, mikä antaa erinomaisen pohjan yhteiselle tulevaisuudelle. Yhdessä voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin kattavamman valikoiman liiketoiminnan ja IT-järjestelmien jatkuvuuden ja tietoturvan varmistavia palveluita sekä kehittää teknologiaosaamistamme.
Atte Kekkonen, toimitusjohtaja, Valtti Kumppanit Oy
Vaikka jo entuudestaan toimimme yhdessä, tästä lähtien asiakkaamme saavat yhden luukun kautta paljon laajemmin palveluita. Saamme lisää hartialeveyttä kehittää tietokantapalveluitamme ja tehdä kaiken kiinteänä osana isoa palvelukokonaisuutta.
Timo Peltonen, toimitusjohtaja, Advance IT Solutions Oy