Pohjola Rakennus ja IT-talo Valtti ulkoistussopimukseen – Laaja palvelukokonaisuus mahdollistaa työn sujuvuuden ja IT-ympäristön jatkuvan kehittymisen

Rakennusyhtiö Pohjola Rakennus ja it-palvelutalo Valtti ovat solmineet laajan yhteistyösopimuksen, joka kattaa kapasiteettipalvelut, loppukäyttäjä- ja lähitukipalvelut, käyttäjätukipalvelut sekä julkiset pilvipalvelut.

Tavoitteenamme on keskittyä vahvaan aluesuunnittelun osaamiseen sekä hankekehitykseen, josta olemme tunnettuja. Ulkoistuskumppanilta odotamme kykyä toimittaa palvelut alusta loppuun korkeatasoisesti ja luotettavasti. Haimme kasvumme tueksi uutta kumppania, joka pystyy toimittamaan kattavat päivittäisen it:n palvelut monitoimittajaympäristömme vaatimusten mukaisesti.”, kertoo Pohjola Rakennuksen IT-päällikkö Jani Saarinen.

Pohjola Rakennus keskittyy kerrostalorakentamiseen Suomessa. Yhtiö rakentaa vuosittain yli 2000 kotia. Pohjola Rakennuksen it-työympäristö sisältää noin 250 työasemaa, julkipilvi- ja palvelinympäristöt ja 8 kiinteää työpistettä rakennuskohteiden lisäksi.

”Toimintaympäristömme on nopeasti muuttuva, ja vaihtuvat työmaakonttorit vaativat tehokkaita prosesseja sekä korkeatasoiset tietotyön työkalut. IT-kumppanimme on pystyttävä toimittamaan sama korkealaatuinen palvelu paitsi etä- ja konttorityöhön, myös vaihtuvan työympäristön tarpeisiin työmailla. Nykyaikainen työasemien ja käyttäjätietojen elinkaarenhallinta on toiminnassamme edellytys. Lisäksi projektivetoinen työmme edellyttää vahvaa osaamista monitoimittajaympäristössä. Valtti Kumppanien kanssa olemme jo käyttöönottovaiheessa painottaneet toimittajien keskusteluyhteyttä ja tiivistä yhteistyömallia. Ulkoistuskumppanien vastuun ja ymmärryksen on oltava korkealla tasolla, jottemme päädy pullonkaulaksi toimittajien toiminnan välille.”, it-päällikkö Jani Saarinen kuvaa.

”Nykyaikaisessa it-ulkoistuksessa huomioidaan kaikki kolme toiminnan tasoa: palvelujen tuotanto, palvelujen hallinnointi ja mittarointi sekä yhteistyön strateginen johtaminen. Asiakkuustiimimme huolehtii vastuullisesti ja aktiivisesti koko it-ympäristön toiminnasta päivittäisistä rutiineista aina jatkuvaan kehitykseen. Tehtävämme on huolehtia Pohjola Rakennuksen sujuvasta it-arjesta toimintavarman palvelun avulla”, kertoo Valtin toimitusjohtaja Atte Kekkonen.

Lisätietoa:
Jani Saarinen, it-päällikkö, Pohjola Rakennus Oy, +358 400 367 645
Atte Kekkonen, toimitusjohtaja, Valtti Kumppanit Oy, +358 505 5020

Pohjola Rakennus Pohjola Rakennus Oy Suomi rakentaa viihtyisiä koteja Suomen elosuhteisiin yli 30 vuoden kokemuksella. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Pohjola Rakennuksen palveluksessa on yli 3 000 ammattilaista, joista noin 200 on omaa henkilökuntaa. Monessa asiassa on onnistuttu: liikevaihtomme on kehittynyt positiivisesti ollen 295 MEUR vuonna 2019, lisäksi asiakastyytyväisyys oli 4,31/5 ja henkilöstön tyytyväisyys työnantajaan 4,1/5 vuonna 2019. Menestyksen takana ovat osaamisen jatkuva kehittäminen sekä palveluvalmis asenne: tarjoamme parhaat puitteet asukkaille, työntekijöille ja yhteistyökumppaneille. Valitse Pohjola Rakennus, kun haluat kotimaista osaamista kotimaiseen asumiseen. www.pohjolarakennus.fi

Valtti Kumppanit Oy
markkinointi@valtti.com

Valtti-konserni on IT-talo, joka tarjoaa asiakkailleen täyden valikoiman tietoteknisiä palveluja. Valtti-konserniin kuuluvat Valtti Kumppanit, Valtti Fokus sekä yhtiöön aiemmin sulautettu Aerion Oy. Yhtiö työllistää kaikkiaan 120 it-alan ammattilaista neljällä paikkakunnalla. Valtin palvelut kattavat yrityksen it-kokonaistarpeet loppukäyttäjätuesta pilvipalveluihin ja jatkuvuuspalveluista asiantuntijatyöhön. www.valtti.com