Otavamedia ja Valve pilotoivat uutta mainostapaa verkkoon

Otavamedia mahdollistaa ensimmäisenä toimijana Suomessa reaaliaikaisen mainonnan verkkoon. Mainostapaa tukevat nyt muun muassa Ampparit.com, Nettiauto.com, Kaksplus.fi ja Anna.fi. Mainostajalle reaaliaikaisuus mahdollistaa helpon ja nopean reagoinnin joka tilanteessa. Mainoskampanja voi reagoida esimerkiksi tietyn tapahtuman kulkuun, säätilaan tai sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan pöhinään.

Reaaliaikaisen mainonnan mahdollistaa suomalainen markkinointi-, teknologia- ja viestintäyritys Valve Group. Reaaliaikainen mainonta perustuu Valveen kehittämään Wake Dynamite -teknologiaan, jolla voidaan tuottaa, hallita ja julkaista reaaliaikaista sisältöä kaikille digitaalisille kanaville. Wake Dynamite -teknologialla on tuotettu myös esimerkiksi jääkiekon MM-kisojen aikaan reaaliaikaista televisiomainontaa.

- Mainostajilla on nyt mahdollisuus reagoida kuluttajan juuri kokemaan tilanteeseen tai tapahtumaan kuluttajaa puhuttelevalla sisällöllä, ja tavoittaa omat kuluttajakohderyhmänsä Otavamedian laajan mainosverkon ja kiinnostavien medioiden kautta hetkessä, sanoo Valveen teknologiasta vastaava johtaja Sara Nikander.

Mainoksia hallinnoidaan kampanjan edetessä, ja niiden vaihtaminen on helppoa ja nopeaa. Tämä mahdollistaa mainostajalle kokonaan uudentyyppisiä, luovia ratkaisuja. Mainoskampanja voi keskittyä esimerkiksi jalkapallopeliin: mainos valitaan sen mukaan, miten peli etenee ja tilanne elää. Käytettävä mainos voidaan valita joko manuaalisesti tai automaattisesti esimerkiksi säätilaan reagoiden. Näin kuluttajan huomio saadaan herätettyä aivan uudella tavalla. Otavamedia tarjoaa asiakkaalle myös koko kampanjan konseptisuunnittelun ja tuotannon.

Reaaliaikainen mainonta parantaa brändin erottuvuutta, kohdennettavuutta ja tilanteeseen sopivaa kommunikointia. Reaaliaikaisuus mahdollistaa reagoinnin kuluttajan kokemiin livehetkiin – mainonnan sanoma vahvistuu, kun oikea viesti, ajankohta, kohderyhmä ja mediaympäristö yhdistyvät. Mainoskampanja pyörii näyttävästi kaikilla Otavamedian sivustoilla, ja toimii sekä mobiilissa että desktopissa. Pilotissa ovat mukana muun muassa uutispalvelu Ampparit.com ja Nettix-sivustot, joita käytetään etenkin tv-tapahtumien aikaan ahkerasti second screenina.

– Olemme erittäin ylpeitä ja innoissamme tästä uudesta mainosratkaisusta. On hienoa, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme uusimpia digitaalisia ratkaisuja ja innovaatioita. Otavamedialle on tärkeää olla mukana eturintamassa kehittämässä suomalaista markkinointia, ja haemmekin pilottivaiheeseen mukaan innovatiivisia mainostajia. Reaaliaikainen mainonnanmuoto on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta ja meillä on vahva usko sen toimivuuteen, kertoo Otavamedian myyntipäällikkö Aki Ronkainen.

Lisätiedot:

Sara Nikander, Director, Design & Technology, sara.nikander@valve.fi, p. 045 673 5577Aki Ronkainen, myyntipäällikkö, aki.ronkainen@otavamedia.fi, p. 050 310 3133
Minna Kosonen, kaupallinen tuottaja, minna.kosonen@otavamedia.fi, p. 050 466 4375

Valve on markkinoinnin, teknologian ja yritysviestinnän yhdistäjä. Autamme asiakkaitamme yli 140 asiantuntijan voimin muuttumaan ja menestymään digitalisoituvassa maailmassa strategisen näkemyksemme ja kokonaisvaltaisen osaamisemme kautta. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 12,7 miljoonaa euroa. Visiomme on mullistaa toimialoja, kasvattaa asiakkaidemme brändiarvoa ja tuottaa heille mitattavaa kilpailuetua. Valve – Branding Technology United. www.valve.fi

Otavamedia Oy on osa Otava-konsernia. Otavamedian toimialana on aikakaus- ja asiakaslehtien kus­tannus- ja julkaisutoiminta sekä kirjaker­hotoiminta. Otavamedia on kaikilla näillä toimialoilla suurin Suomessa. Yli 30 verkkosivustollamme tavoitamme kuukausittain yli 2 miljoonaa suomalaista ja mobiilistikin noin miljoona lukijaa (digitieto.otavamedia.fi). Mittausten mukaan Otavamedia onkin Suomen 5. suurin verkkomedia (comScore MMX). Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 153,4 miljoonaa euroa. Pitkä kokemuksemme ja uudistushalumme takaavat asiakkaillemme kiinnostavan, uudistuvan ja monipuolisen yhdistelmän kohtaamisia aikakauslehdissä, verkossa ja tapahtumissa. www.otavamedia.fi

Otavamedia ja Valve pilotoivat reaaliaikaista mainontaa verkossa