Valve ja Folk kasvavat yhdistämällä voimiaan

Valve ja Folk Finland aloittavat yhteistyön, joka kattaa markkinoinnin kaikki osa-alueet. Yrityksistä tulee osakevaihdon kautta toistensa vähemmistöosakkaita. Molemmat tahot jatkavat toimintaansa itsenäisinä brändeinä.

"Strategiamme mukaisesti yhdistämme markkinoinnin, teknologian ja viestinnän kokonaisuudeksi. Olemme etsineet korkealuokkaista luovaa kumppania, jota Valve tarvitsee paitsi vahvistaakseen markkinointiosaamistaan myös kansainvälistyäkseen. Folkin konseptointiosaaminen, tarinankerronta sekä energinen ja innovatiivinen suunnittelukulttuuri edustavat kansainvälistä huipputasoa”, kertoo Valveen toimitusjohtaja Jorma Maaninka yhteistyön taustoista.

Asiakas hyötyy entistä monipuolisemmasta osaamisesta

Molempien olemassa olevia asiakkaita palvellaan kuten ennenkin, mutta nyt asiakkailla on mahdollisuus hyödyntää entistä monipuolisempaa osaamista. Yhteistyötä on opeteltu viime syksystä lähtien, jolloin Veho ja Mercedes Benz valitsivat Folkin ja Valveen toimistoikseen. Tällä hetkellä yhteisiä asiakkaita on kolme.

”Me emme voi tyytyä olemaan suomalainen laatutoimisto. Haluamme olla edelläkävijä. Valve mahdollistaa meille teknologian ja luovuuden fuusion, jollaista ei ole tarjota kenelläkään muulla. Lisäksi resurssimme palvella asiakkaitamme kasvavat”, kuvaa yhteistyön tavoitteita Folkin toimitusjohtaja Tommi Laiho.

Valveen palvelutuotteilla on kansainvälistä kysyntää

Valveen uusia teknologisia palvelutuotteita viedään ulkomaille. Keskeisin niistä on Barcelonan Promaxissa esitelty Wake Dynamite -innovaatio, joka mahdollistaa kaikkien medioiden reaaliaikaisen hallinnan. Käytännössä se tarkoittaa, että esimerkiksi kaikkien digitaalisten mainospintojen ja myös television mainoskatkon sisällön voi muuttaa hetkessä tai esittää livenä.

”Mielestäni se on huikea mahdollisuus mediatoimistoille, mediataloille ja mainostajalle, ja vaatii sisällön suunnittelijoilta uudenlaista osaamista. Kysyntää tälle löytyy kasvavasti Euroopasta”, kertoo Maaninka

Lisätietoja:

Jorma Maaninka, toimitusjohtaja, Valve Group, 040 1735 504, jorma.maaninka@valve.fi

Tommi Laiho, toimitusjohtaja, Folk, 050 310 0659, tommi.laiho@folkfinland.fi

Valve on markkinoinnin, teknologian ja yritysviestinnän yhdistäjä. Autamme asiakkaitamme yli 140 asiantuntijan voimin muuttumaan ja menestymään digitalisoituvassa maailmassa strategisen näkemyksemme ja kokonaisvaltaisen osaamisemme kautta. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 12,7 miljoonaa euroa. Visiomme on mullistaa toimialoja, kasvattaa asiakkaidemme brändiarvoa ja tuottaa heille mitattavaa kilpailuetua. Valve – Branding Technology United. www.valve.fi

Mainostoimisto Folk työllistää 25 markkinoinnin ammattilaista, vuonna 2015 sen myyntikate oli n.oin 2,2 miljoonaa euroa. Folk on Suomen menestynein toimisto Effie-kilpailuissa viime vuosina.www.folkfinland.fi

Avainsanat: