Anárjohka on pehmeä merinovilla-asu liikkuvalle naiselle

Norjalainen Aclima esittelee naisten Anárjohka-malliston, joka on suunniteltu yhdessä norjalais-saamelaisen seikkailijalegenda Lars Monsenin kanssa. Erittäin hienolaatuisesta, ohuesta ja pehmeästä merinovillasta tehdyt pitkikset ja paita muodostavat miellyttävän tuntuisen ja kevyen lämpökerroksen talviseen urheiluun. Monsenin ideoima neliosainen väritys kunnioittaa saamelaisia perinteitä ja tekee vaatteista tyylikkään oloasun.

Anárjohka on saamea ja tarkoittaa Inarijokea. Useita tv-ohjelmia ja kirjoja seikkailuistaan tehnyt Monsen on nimennyt mallistonsa kyseistä jokea ympäröivän lempialueensa mukaan. Hän on hyödyntänyt laajaa eräkokemustaan suunnitellessaan mallistoa, jota on nyt laajennettu myös naisille tarkoitetuilla vaatteilla.

Anárjohka-alusasut on valmistettu merinovillasta. Villan etuna on lämmöneristyskyky, hajuttomuus ja hengittävyys. Villa lämmittää erinomaisesti vielä silloinkin, kun se on kastunut, mikä tekee siitä ihanteellisen materiaalin talviseen ulkoiluun. Anárjohkassa käytetty merinovilla on hienojakoista 20 mikronin villaa, jonka pehmeys tuntuu miellyttävältä ihoa vasten ja joka kuitenkin on kestävää.

Monsen on tuonut Anárjohka-mallistoon paljon yksityiskohtia, jotka lisäävät käyttömukavuutta. Vaatteissa on eripaksuisia neuloksia, minkä ansiosta ne istuvat hyvin ja suojaavat oikeista paikoista. Esimerkiksi housujen takapuolessa ja polvissa on kaksinkertainen villaneulos tuomassa lisää lämpöä ja kestävyyttä. Housujen ja paidan oranssit sivukaistaleet taas ovat ohuempaa kangasta ja tuovat lisää hengittävyyttä.

Kaikki saumat ovat litteät eivätkä paina mistään. Pitkisten leveä vyöresori ei purista eikä rullaannu, ja resorin sisäpinta on merinovillaa. Paidan vetoketjussa on suojalista, joten se ei hankaa ihoa. Hihansuissa on peukaloreiät, jotka pitävät pitkät hihat paikoillaan lämmittämässä ranteita. Retkeilijät arvostavat varmasti myös ripustuslenkkejä, joista vaatteet saa ripustettua tuulettumaan tai kuivumaan esimerkiksi puun oksalle.

Anárjohka-alusvaatteet lämmittävät pehmeästi kaulasta nilkkoihin retkeillessä, hiihtäessä, lasketellessa, juostessa ja tavallisina talviaamuina, kun aamulenkki tai työmatka pitää tehdä pakkasen paukkeessa.

Lisätietoa Lars Monsenista: www.aclima.no/lars-monsen-about

Suositushinta: Anárjohka Mock Neck -aluspaita 119,90 € ja Anárjohka Longs -pitkät alushousut 109 €.

Vandernet Oy, tuotepäällikkö Elina Kärkkäinen
elina.karkkainen@vandernet.com 020 7418 336