Petzlin uutuus Tikka Pro on simppeli valaisin suurella suorituskyvyllä

Otsavalaisimien suurin tekijä Petzl esittelee uuden Tikka Pro -otsavalaisimen. Tikka Pro on Petzlin perusvalaisinsarjan suorituskykyisin malli. Tikka Pro:n erikoisuutena on sen kumipintainen runko, joka tarjoaa pitävän otteen, ja työkäyttöön suunniteltu otsapanta, joka hylkii likaa. Tikka Pro on kompakti, kestävä ja kevyt valaisin päivittäiseen työkäyttöön.

Tikka Pro jättää kädet vapaaksi työntekoa varten ja helpottaa työskentelyä tilanteissa, joissa lisävalaistus on tarpeen. Käyttö on yksinkertaista: valaisutiloja on kaksi, ja ne vaihdetaan suurta painonappia painamalla. Nappi toimii myös työhanskat kädessä.

Valaisin toimii kolmella AAA-paristolla. Max‑valaisutilassa valokeila yltää 50 metriin 100 lumenin valovirralla ja kokonaispaloaika on 100 tuntia. Eco‑tila sopii lähivalaisuun sen 20‑metrisen ja 20‑lumenisen valokeilan ansiosta, ja kokonaispaloaika on 180 tuntia. Valokeila on leveä ja täysin tasainen tarjoten hyvän työtehokkuuden. Valo himmenee tasaisesti paristojen tyhjentyessä.

Otsapanta on likaahylkivä, konepestävä ja joustava, ja sen saa helposti säädettyä päähän sopivaksi. Mikäli valaisimen haluaa kiinnittää kypärään ilman otsapantaa, se onnistuu lisävarusteena saatavana Petzl Adapt Kit ‑adapteripakkauksella. Koska valaisimen paino paristoineen on vain 86 grammaa, sen pitäminen päässä tai kypärässä kokonaisen työpäivän ei rasita niskaa ja tekee hämärässä tai pimeässä työskentelystä miellyttävämpää.

Suositushinta: Tikka Pro 44,95 €. Sähkönro: 8766057. Tuotenro: E93HN.

Jälleenmyynti: LVIS-tukkuliikkeet, Etra ja työkaluja sekä suojaimia myyvät erikoisliikkeet.