Reaktiivinen älyvalaisin Reactik + yhdistyy älypuhelimeen

Petzl esittelee uuden Reactik + -otsavalaisimen, jossa on reaktiivisen teknologian lisäksi Bluetooth Smart ‑yhteys. Reaktiivisuuden ansiosta käyttäjän ei tarvitse säätää valaisinta, vaan se mittaa ympäristön valoa ja säätää itse valokeilansa sopivaksi silmänräpäyksessä. Bluetooth Smart -yhteyden ansiosta puhelimella voi hallita valaisua ja tarkkailla, kuinka paljon paloaikaa on jäljellä.

Reactik + on helppo vastaus käyttäjän tarpeisiin: valaisin tarjoaa aina oikean määrän valoa. REACTIVE LIGHTING -teknologia säätää valon kirkkauden ja valokeilan muodon toimintaan ja ympäristöön sopivaksi tehden pimeässä liikkuvan käyttäjän suorituksesta mahdollisimman vaivatonta. Kädet jäävät vapaaksi ja mieli saa keskittyä suoritukseen.

Reactik + on markkinoiden ensimmäinen Bluetooth‑otsavalaisin. Veloituksetta ladattavalla MyPetzl Light ‑sovelluksella käyttäjä voi avata Bluetooth-yhteyden valaisimeen ja hallita valaisimen toimintoja puhelimellaan. Puhelimesta pystyy sekä ennen käyttöä että sen aikana säätämään kirkkautta ja paloaikaa sekä valitsemaan uuden valaisuprofiilin aktiviteetin mukaan.

Puhelimesta näkee reaaliajassa, kuinka paljon valaisimessa on paloaikaa jäljellä. Käyttäjän ei siis tarvitse pelätä sitä, että jäisi yhtäkkiä pimeyteen keskellä luontoa. Paloajan voi siis etukäteen asettaa esimerkiksi juoksu- tai hiihtoreitin keston mukaiseksi, tai reaaliaikaista tietoa hyödyntämällä voi pidentää urheilusuoritusta fiiliksen mukaan.

Sovelluksessa on valmiina profiileja, kuten vaellukseen ja polkujuoksuun sopivat valaisutilat, ja profiileja voi itse luoda omiin tarpeisiin sopivaksi. Sovellusta ei kuitenkaan ole pakko ladata valaisua säätääkseen, vaan valoa voi kontrolloida myös helppokäyttöisistä kytkimistä.

Pitenevät illat ja syksyiset säät eivät haittaa liikkujaa tippaakaan, kun otsalla lepää vain 115 gramman painoinen, roiskeveden kestävä ja ergonominen Reactik + -älyvalaisin. Ladattava valaisin tuottaa 300 lumenin valovirran 110 m valon kantamalla, ja litium-ioni-akun lataaminen hoituu helposti esimerkiksi puhelimen laturilla.

Suositushinta: Petzl Reactik + 129,95€

www.vandernet.com/sport/tuote/E95HNE