Twin Auto Belay -sulkurenkaassa superkätevä kaksoisportti

Ranskalainen kiipeilyvalmistaja Beal on tuonut markkinoille automaattisesti lukkiutuvan Twin Auto Belay -sulkurenkaan kätevällä Twin-Gate-kaksoisportilla. Kahden vastakkaiseen suuntaan avautuvan portin ansiosta sulkurenkaan lukitseminen on erittäin helppoa ja lukituksen tahaton aukeaminen lähes mahdotonta. Alumiininen, kompakti ja kevyt lukkosulkurengas sopii käyttöön liitosköysien kanssa sekä varmistuslaitteiden kanssa.

Twin Gate -portti on lukitusmekanismi, jossa kaksi porttia avautuu vastakkaisiin suuntiin. Toinen portti on umpinainen ja toinen lankaportti. Kaksoisportin ansiosta liitosköyden tai varmistuslaitteen saa helposti napsautettua sulkurenkaaseen ja sulkurengas on heti automaattisesti turvallisesti lukittu. Tahaton sulkurenkaan avautuminen on kaksoisportin kanssa lähes mahdotonta.

Twin Auto Belay -sulkurenkaan epäsymmetrinen muoto ohjaa liitosköyden pään tai varmistuslaitteen oikeaoppisesti sulkurenkaan päähän pitkittäisakselin suuntaisesti, jolloin sulkurengas on vahvimmillaan. Sulkurenkaassa on lisäksi mahdollisuus valjaskiinnityksen lukitsemiseen, minkä ansiosta sulkurengas pysyy oikeassa asennossa ja varmistaminen on helpompaa ja turvallisempaa.

Twin Auto Belayn suuret ja pyöristetyt pinnat vähentävät sekä kitkaa että köyden kulumista. Sulkurenkaan murtolujuus on pitkittäissuuntaan 30 kN, poikittain 11 kN ja avoimella portilla 9 kN. Paino on vain 59 g. Materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 3 vuotta, maksimikäyttöikä on rajoittamaton.

Suositushinta
: Beal Twin Auto Belay 17,95 .

Myynti: Beal-jälleenmyyjät

Vandernet Oy, tuotepäällikkö Harri Seppi