Uusi Absorbica-liitosköysi turvaa korkealla liikkuvan

Petzl esittelee putoamisen pysäyttävän Absorbica-Y MGO -liitosköyden, jossa on kaksi 150 cm pitkää stretch-hihnaa ja isot MGO-kiinnityskoukut. Absorbica-Y MGO kuuluu uuteen Absorbica-sarjaan, joka on suunniteltu tekemään korkealla työskentelystä ja etenemisestä äärimmäisen helppoa ja turvallista. Liitosköysi voidaan kiinnittää joko rinta- tai selkäkiinnityspisteeseen, ja siihen kuuluu kompakti nykäyksenvaimennin, joka repeytyy putoamistilanteessa asteittain käyttäjän painon mukaan.

Absorbican innovatiivinen nykäyksenvaimennin ottaa käyttäjän painon huomioon. Vaimennin vaimentaa putoamisesta muodostuvan energian samalla ylläpitäen käyttäjälle sopivan hidastumisvauhdin. Vaimennin repeytyy asteittain sitä mukaa kuin kuormitus kasvaa, minkä ansiosta putoaminen tapahtuu tavallista nykäyksenvaimenninta pehmeämmin. Asteittainen repeytyminen on erityisesti kevyiden käyttäjien mukavuutta ja turvallisuutta edistävä uudistus, koska EU-alueella nykäyksenvaimennintestit tehdään vain 100 kg testinukella ja uusi vaimennin huomioi käyttäjän painon välillä 50–130 kg ja painon vaikutuksen kehoon kohdistuviin nykäysvoimiin.

Pienikokoinen nykäyksenvaimennin ei häiritse käyttäjän liikkumista, ja sen kestävä kangaspussi suojaa sitä kulumiselta ja lialta. Vaimentimessa on vetoketju, joka helpottaa sen tarkastamista.

Absorbica-Y MGO -liitosköydellä eteneminen rakenteissa, kuten tikkaissa tai rakennustelineessä, on helppoa ja turvallista. Kaksihaaraisuuden ansiosta käyttäjä pääsee etenemään tehokkaasti ja pysyy aina toisella köyden haaralla turvallisesti kiinnittäytyneenä rakenteeseen. Puolitoistametristen haarojen joustavuuden ansiosta liikkuvuusalue on laaja ja köydet pysyvät poissa tieltä. Kevyet MGO-koukut ovat todella suuriaukkoiset, joten niillä pääsee kiinnittymään suurempiinkin rakenteisiin.

Absorbica-Y MGO tarjoaa jatkuvan putoamissuojauksen metallirakenteissa ja rakennustelineissä liikkumiseen, mastoissa ja tikkaissa kiipeämiseen, nostokorissa työskentelyyn ja väliankkureiden ohittamiseen. Liitosköysi sopii 50–130 kg painaville käyttäjille, ja sitä on saatavilla myös 80 cm pituisena. Materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 3 vuotta.

Myynti: Työkaluja ja suojaimia myyvät erikoisliikkeet, LVIS tukkuliikkeet ja Etra.

Suositushinta: Absorbica-Y MGO 150 cm 260 €

Tuotenumero: L64YAM 150