Uusi Mini Maglite Pro on yksinkertaisesti loistava

Maglite on lanseerannut uuden Pro‑version maailman ostetuimmasta Mini Maglite -taskuvalaisimesta. Uusi Mini Maglite Pro loistaa kirkkaammin ja toimii yksinkertaisesti yhdellä kädellä. Kätevän pieni valaisin kestää kovaa kulutusta ja sopii sekä työkaluksi ammattikäyttöön että apuvälineeksi arkeen, esimerkiksi kotiin, mökille, veneeseen tai autoon.

Amerikkalainen Mag Instrument aloitti käsivalaisimien valmistuksen vuonna 1979, jonka jälkeen Maglite-käsivalaisimia on tehty yli 500 miljoonaa. Mini Maglite on yhtiön eniten valmistama malli.

Uuden Mini Maglite Pro LED -valaisimen suorituskykyä on parannettu keskimäärin 20 %. Valovirtaa on kasvatettu 226:sta 272:ään lumeniin, valon voimakkuutta on nostettu 4880:stä 6613:aan candelaan, ja valon kantamaa on venytetty 140:stä 163 metriin. Paloaika täydellä kirkkaudella pysyy pienelle valaisimelle pätevänä 2,5 tuntia ANSI FL1 ‑standardin mukaisesti mitattuna. Tämän jälkeen valaisin ei kuitenkaan sammu, vaan uusi malli palaa käyttökelpoisella valolla vielä noin 24 tuntia energiansäästötilassa.

Valaisimen käyttö on tehty todella yksinkertaiseksi. Virran päälle ja pois laittaminen sekä valokeilan keskialueen säätö katseluetäisyyteen sopivaksi onnistuu nopeasti pyöräyttämällä hieman valaisimen kärkeä yhdellä kädellä. Valaisimessa on uudenlainen kaksoisvalokeila, joka näyttää samanaikaisesti sekä kauas että hyvin leveälle lähelle.

Mikäli Mini Maglite Pro ‑valaisinta ei pysty tai halua pitää kädessään, kärjen voi irrottaa ja valaisimen asettaa tasolle kirkkaaksi yleisvaloksi, joka näyttää 360 astetta ympärilleen. Kynttilämäinen valaisutila on turvallinen, sillä LED palaa viileänä.

Mini Maglite Pro on valmistettu lentokonealumiinista ja anodisoitu sisä- ja ulkopuolelta korroosiokestäväksi. Valaisin on 16,8 cm pitkä, painaa 118 g paristoineen, ja se on roiskevesitiivis sekä iskunkestävä 1 metristä. Valaisin toimii kahdella tavallisella AA‑sormiparistolla.

Valaisimia on saatavilla myös lahjapakkauksessa. Valmistusmaa on Yhdysvallat, materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 10 vuotta. Maglite-valaisimille on Suomessa ilmainen huoltopalvelu.

Suositushinta: Mini Maglite LED AA Pro 54,95 €

Jälleenmyynti: Hyvin varustetut urheilu-, retkeily- ja vapaa-ajan myymälät, tavaratalot, työkalukaupat, LVIS‑tukkuliikkeet ja liikelahjajälleenmyyjät.

Vandernet Oy, myyntijohtaja Pasi Blåfield
pasi.blafield@vandernet.com 020 741 8333