Uusi Petzl Tikka kirkastaa arjen

Petzl lanseeraa uuden malliston Tikka‑otsavalaisimia. Kätevä klassikkovalaisin on saanut uudet tyylikkäät värit, ja sen valaisukyky on nostettu 100 lumeniin. Tikka on pieni ja helppokäyttöinen apuri hetkiin, jolloin kaipaa lisävaloa – arjen askareista iltalenkkeihin.

Tikka kuuluu Petzlin perinteisten valaisimien CLASSIC‑sarjaan. Valaisimesta voi valita kahden valaisutilan välillä virtanappia painamalla. Kirkkaampi Max‑tila sopii esimerkiksi iltakävelylle hämärään metsään: valovirta on 100 lumenia, kantama 55 metriä ja kokonaispaloaika 120 tuntia. Eco‑tila sopii lähelle valaisuun, esimerkiksi silloin kun lukee sängyssä kirjaa eikä halua häiritä vieressä nukkuvaa: valovirta on 20 lumenia, kantama 25 metriä ja kokonaispaloaika 180 tuntia.

Tikka tekee ulkoilusta turvallisempaa – pyöräily, juokseminen ja koiran ulkoilutus sujuvat vaaratta, kun sinä näet muut ja muut näkevät sinut. Tikkaa voi säilyttää esimerkiksi autossa, koulurepussa tai siivouskaapissa. Yöpöytä on myös oiva paikka valaisimelle, jos hätä yöllä yllättää.

Tikka‑valaisimen kaikki ominaisuudet on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöisiksi ja hyödyllisiksi. LED-valossa on pimeässä hohtava fosforikehys, jonka avulla Tikka löytyy helposti pimeästä. Valaisimen päälle ja pois laittaminen sekä valaisutilojen vaihto toimivat kätevästi yhtä nappia painamalla. Nappi on myös muotoiltu niin, ettei se mene vahingossa päälle esimerkiksi taskussa tai repussa.

Muita käteviä ominaisuuksia ovat säädettävä valaisukulma, joustava ja koneessa pestävä otsapanta sekä helposti avattava paristokotelo. Lisäksi Tikka-valaisimet voidaan kiinnittää lisävarusteena saatavalla Adapt Kitillä esimerkiksi pyöräilykypärään.

Tikka-valaisimia on saatavilla neljä tyylikästä väriä: punainen, musta, valkoinen ja ruskea. Valaisimen materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 3 vuotta, ja sitä voi käyttää joko tavallisilla AAA-paristoilla tai NiMh-akuilla.

Myös muut Petzlin Tikka‑perheen valaisimet ovat uudistuneet: Zipka, Tikkina, Tikka XP, Tikka +, Tactikka + ja Tactikka +RGB ovat kukin saaneet uuden suorituskyvyn, paloajan, valaisuetäisyyden ja ulkonäön. Uudesta Tikka‑perheestä löytyy upea valaisin kaikkiin valaisutarpeisiin ja aktiviteetteihin.

Jälleenmyynti: Hyvin varustetut urheilu-, retkeily- ja vapaa-ajan myymälät sekä tavaratalot.