Uusi Pixa 3R kestää kovaa työkäyttöä

Uusi ladattava Petzl‑työotsavalaisin Pixa 3R on tehty kestämään. Lujarakenteinen ammattilaisen työkalu kestää iskuja, vettä, pölyä, kaasuja ja päälle astumisen. Lisäksi Pixa 3R kestää ajallisesti: valaisin palaa peruskäytössä yhdellä latauksella reilut 12 tuntia tasaisella vakiovoimakkuudella. Pixa 3R:ssä on ladattava akku, jonka ansiosta valaisin on lataustelineessä aina valmiina käyttöön. Ladattava akku säästää myös käyttökuluissa ja poistaa huolen paristojen varaustilasta ja vaihtamisesta.

Pixa 3R:n kanssa kädet jäävät vapaaksi työskentelyä varten. Valaisimen saa kiinnitettyä joko päähän otsapannalla tai suoraan Petzl Vertex ja Alveo ‑työkypärien etukoloon kypäräkiinnityslevyn avulla. Erittäin ahtaissa tiloissa valaisimen voi myös asettaa maahan, juuri oikeaan valaisukulmaan, ilman pelkoa että valaisin rikkoutuisi päälle astuttaessa.

Jokaiseen työtilanteeseen löytyy sopiva valo. Valokeiloja on kolme: lähityöskentelyyn, liikkumiseen ja kauas katsomiseen. Valaisutilojen välillä vaihdetaan suuresta kytkimestä, jonka käsittely onnistuu helposti myös hanskat kädessä. Vakiovalonvoimakkuus takaa luotettavan valaisun: kirkkaus ja valaisuetäisyys pysyvät samoina koko paloajan eivätkä himmene akun tyhjentyessä. Paloajan loputtua valaisin ei pimene vaan siirtyy automaattisesti varavirtatilaan, jonka valossa työtehtävän voi lopetella rauhassa. Paloajan voi ohjelmoida oman tarpeen mukaiseksi suoraan valaisimen käyttökytkimestä.

Pixa 3R on tehty tehostamaan työskentelyä vaativissa olosuhteissa. Se kestää putoamisen 2 metristä, iskuja, ruhjoutumista (80 kg) ja yli kävelemisen; se on vesitiivis 1 metriin, pölytiivis ja kestää useimpia kemikaaleja; sitä voidaan lisäksi käyttää räjähdysvaarallisissa ATEX‑luokitelluissa tiloissa, joissa on kaasua tai pölyä.

Pixa 3R sopii ammattilaisille jotka työskentelevät säännöllisesti pimeässä. Kevyt valaisin painaa vain 145 g ja joustava otsapanta istuu mukavasti päähän. Laadukas, yhtenäinen valo on visuaalisesti miellyttävää eikä rasita silmiä.

Pixa 3R:n pakkaukseen kuuluu valaisin, otsapanta, kypäräkiinnityslevy, 930 mAh litium-oini-akku ja 3 tunnin pikalatausteline USB-johdolla sekä EU 220V & US 110V -verkkolaitteella. Lisävarusteeksi voi hankkia PixAdapt‑kypäräkiinnikelevyn, jolla kaikki Pixa‑sarjan valaisimet saa kypärään kiinni ylemmäksi, jolloin silmiensuojainta voi avata ja sulkea samanaikaisesti valaisimen käytön kanssa. Valaisimen takuu on 3 vuotta, akun 1 vuosi.

Valaisimen tuotenimi: Pixa 3R ATEX LED V2 Suositushinta: 169 € Tuotenumero: E78CHR 2 Sähkönumero: 8766064

Kypäräkiinnikkeen tuotenimi: PixAdapt Suositushinta: 19,95 € Tuotenumero: E78005 Sähkönumero: 8766065

Jälleenmyynti: LVIS-tukkuliikkeet, Etra sekä työkaluja ja suojaimia myyvät erikoisliikkeet.