Vattenfall ja Bonava syventävät yhteistyötä - Bonava-kodin asukkaille EKOenergiaa

Report this content

Vattenfall ja Bonava ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jossa Vattenfall tarjoaa Bonava-kodin asukkaille määräaikaisia Täystuuli-sähkösopimuksia. Täystuuli-tuote on Suomen luonnonsuojeluliiton suosittelemaa EKOenergiaa, jonka käytöstä Vattenfall maksaa EKOenergian hallinnoimaan ilmastorahastoon.

EKOenergian ilmastorahasto investoi uuteen uusiutuvan energian tuotantoon tai energiansäästöhankkeisiin. EKOenergian ostaminen johtaa siten aina uuden uusiutuvan energiantuotannon rakentamiseen tai hiilidioksidipäästöjen vähenemiseen.

Sähkösopimuksen solmineet asiakkaat saavat myös Vattenfallilta kuukausittain CO2-raportin omasta sähkönkulutuksestaan. Raportista on helppo nähdä, kuinka paljon ilmastoystävällinen sähkösopimus on vähentänyt päästöjä ja mikä vaikutus omalla valinnalla on ilmaston hyväksi.

- Olemme iloisia yhteistyön käynnistymisestä Bonavan kanssa. Meillä on yrityksinä samanlainen arvopohja. Bonava rakentaa talot energiaa ja resursseja säästäen sekä ympäristökuormitusta vähentäen. Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa eläminen yhden sukupolven kuluessa, sanoo Market Manager Peter Strandberg Vattenfallilta.

- Asumisen aikaisella energiankulutuksella on suuri ympäristövaikutus asuinrakennuksen elinkaaressa. Tämä on yksi niistä tavoista, joilla tuemme ympäristöystävällistä asumista Bonava-kodeissa. Bonava-kodin asukas saa reilun sähkön hinnan lisäksi etuna kuusi kuukautta sähköä ilman perusmaksua. Luonnollisesti pyrimme myös rakentamisvaiheessa minimoimaan ympäristövaikutuksiamme, esimerkiksi siten että työmaamme pyörivät Vattenfallin tuulivoimalla, sanoo Bonavan Sustainability Manager Riikka Pitkälä.

Bonavan ja Vattenfallin yhteistyö käynnistyi syyskuun 2019 puolivälissä.

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Sirpa Aula / Vattenfall Oy

sirpa.aula@vattenfall.com

Vattenfall myy sähköä kaikkialle Suomeen. Kaikki kotitalouksille ja pienyrityksille myymämme sähkö tuotetaan fossiilittomasti. Vattenfall on johtava eurooppalainen energiayhtiö, joka on ollut sähköistämässä teollisuutta ja koteja sekä muuttanut elämää erilaisten innovaatioiden avulla jo yli sadan vuoden ajan. Kuluttajat valitsivat Vattenfallin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuonna 2019. Tavoitteemme on fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana. Lisätietoa www.vattenfall.fi

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Se on luonut koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Bonava toimii Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 2 100 ammattilaisen voimin. Liikevaihto vuonna 2018 oli noin 1,37 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Avainsanat: