VVO ja Vattenfall strategiseen kumppanuuteen

Mediatiedote 10.10.2003 VVO ja vattenfall strategiseen kumppanuuteen VVO-yhtymä Oyj:n omistama VVO-sähkö Oy ja Vattenfall Sähkönmyynti Oy ovat solmineet sopimuksen, jonka perusteella Vattenfall toimittaa yhteishankintasähkön VVO:n kiinteistöihin ja asuntoihin. Sopimuskumppanit kehittävät yhdessä sähkön hankinnan mallia tavoitteenaan löytää kuhunkin markkinatilanteeseen parhaiten sopiva hankintavaihtoehto. Vuositasolla sopimus on arvoltaan noin 3,5 miljoonaa euroa. Yhteistyö alkaa 1.1.2004. VVO:n sähkön yhteishankinnassa on mukana yli tuhat asuinkiinteistöä, joissa on lähes 40 000 asuntoa. Sopimuksen myötä VVO:n asukkailla on mahdollisuus valita yleisenergian lisäksi ympäristömerkittyä sähköä. - Vattenfall osoittautui kilpailun perusteella parhaaksi vaihtoehdoksi, koska se tarjosi kilpailukykyisimmän sähkön hankinnan mallin. Samalla saatiin VVO:n tavoittelema ekoenergiaa sisältävä tuotevalikoima. Strateginen kumppanuus merkitsee sitä, että Vattenfall seuraa aktiivisesti sähkömarkkinoiden tilannetta puolestamme. Tavoitteena on pitkällä tähtäimellä toimittaa VVO:n asuinkiinteistöihin ja asukkaille sähköä kilpailukykyiseen hintaan, sanoo VVO:n konsernijohtaja Ben Grass. - Olemme erittäin iloisia VVO:n kanssa solmitusta kumppanuussopimuksesta. Muuttuvilla energiamarkkinoilla pitkäaikaiset kumppanuudet ovat tulevaisuuden toimintatapa. Uskomme, että yhä useammat yritykset valitsevat toimijan, joka on valmis kehittämään asiakassuhdetta aktiivisesti, sanoo toimitusjohtaja Maija-Liisa Friman Vattenfallista. Lisätietoa: Toimitusjohtaja Aarno Teittinen, VVO-sähkö Oy, puh. 0400 602 349 Myyntijohtaja Kari Ämmälä, Vattenfall Sähkönmyynti Oy, puh. 040 528 7447 VVO on Suomen suurin maanlaajuinen asumispalvelujen tuottaja. Se omistaa 75 paikkakunnalla lähes 40 000 vuokra-asuntoa, jotka tarjoavat turvallista, joustavaa ja laadukasta asumista asumisoikeusasunnot mukaan lukien 100 000 asukkaalle. Vuonna 2002 lähes 240 miljoonan euron liikevaihdosta yli 80 prosenttia tuli asuntojen vuokrauksesta. Toimintakulttuurin ydin on kiinteä asukasyhteistyö. Yli 6 000 asukasta osallistuu aktiivisesti talojen ja alueiden kehittämiseen sekä kiinteistöjen kunnossapidon suunnitteluun. Asumispalvelujen lisäksi VVO tarjoaa isännöinti-, konsultointi- ja asuntomarkkinointipalveluja sekä rakennuttajapalveluja kunnille, yrityksille ja muille yhteisöille. VVO rakennuttaa myös omistusasuntoja kasvukeskuksiin ja Helsingin seudulle. Vattenfallilla on Suomessa 350 000 asiakasta ja noin 13 % markkinaosuus. Liikevaihto vuonna 2002 oli 350 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 550. Vattenfall myy, tuottaa ja jakelee energiaa noin 6 miljoonalle asiakkaalle Euroopassa. Vattenfallin tavoitteena on kehittyä johtavaksi eurooppalaiseksi energiayhtiöksi. Lisätietoa: www.vattenfall.fi www.vattenfall.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00150/wkr0002.pdf