12 mielenkiintoista tietoa Mercedes-Benz Huolenpitosopimuksesta

Mikä on Mercedes-Benz Huolenpitosopimus?

Mercedes-Benz Huolenpitosopimus on varmistus sille, että uuden tai käytetyn auton käytön aikana omistajalle ei tule yllättäviä kustannuksia auton ylläpitoon liittyen. Ennalta sovitun kiinteän kuukausimaksun myötä kaikki normaaliin auton kulumiseen ja huoltoon liittyvät toimenpiteet puskurista puskuriin sisältyvät huolenpitosopimuksen piiriin. Myös mahdolliset teknisten vikojen aiheuttamat rikkoutumiset kuuluvat huolenpitosopimuksen piiriin. Mercedes-Benz Huolenpitosopimus on mahdollista ottaa käyttöön kaikissa valtuutetuissa Mercedes-Benz- jälleenmyyntiliikkeissä. Kaikki huollot ja korjaukset voit teettää koko Suomen alueella kaikissa huoltoedustajiemme pisteissä.

Huoltosopimus vs. Huolenpitosopimus

Useissa tapauksissa huoltosopimuksella tarkoitetaan palvelua, joka pitää sisällään auton määräaikaishuollot ja mahdollisesti vain rajattujen kuluvien komponenttien ylläpidon. Mercedes-Benz Huolenpitosopimus kattaa kaikki huollolliset toimenpiteet ja sen lisäksi niin kuluvien osien, kuten esimerkiksi tuulilasin pyyhkijöiden sulkien, vaihdot sekä mahdolliset korjaukset. Vain kolarivauriot tai muut ulkoiset kolhut on poisluettu huolenpitosopimuksesta. Nämä kuitenkin sisältyvät hyvin usein vakuutuksiin.

Voiko Huolenpitosopimusta räätälöidä?

Mercedes-Benz Huolenpitosopimusta on mahdollisuus räätälöidä. Tarjolla on eri kestoltaan eri mittaisia sopimuksia. Samoin on mahdollisuus valita lisäpalveluita kuten rengassäilytys, renkaiden kausivaihto tai huollon aikainen sijaisauto sisältymään sopimukseen. Myös eri ammattialoille, kuin esimerkiksi taksit, on tarjolla omat huolenpitosopimukset.

Mitä sopimus maksaa?

Huolenpitosopimus perustuu aina kiinteään veloitukseen, jonka hinnoittelu perustuu automallin todellisiin huolto- ja korjauskuluihin. Esimerkiksi uuden A-sarjalaisen sopimuksen hinta alk. 29€/kk. Tarjoamme huolenpitosopimuksen myös Mercedeksen täyssähkömalliin EQC alk. 15€/kk.  Sopimuksen hinta määräytyy vuotuisten ajokilometrien mukaan. Lisätietoja: https://www.mercedes-benz.fi/passengercars/being-an-owner/hps/hps-stage.module.html

Aidot varaosat

Varaosien piraattibisnes yltää myös Suomeen. Tullin mukaan väärennettyjä autojen varaosia päätyy takavarikkoon toistuvasti. Merkkiliikkeiden ulkopuolisten kanavien kautta markkinoille tuotuja suosituimpia väärennettyjä osia ovat öljynsuodattimet, ilmansuodattimet ja jarrupalat. Asiasta on kertonut laajasti mm. Kauppalehti ja MTV Uutiset.  Valtuutettu Mercedes-Benz--merkkiliike käyttää aina huolloissa ja korjauksissa aitoja, testattuja varaosia.  Auton jatkuva ylläpito sekä alkuperäisten osien käyttö huolloissa ja korjauksissa on näin ollen myös vahvasti liikenneturvallisuutta parantava tekijä.

Tilanteeni muuttuu, voinko muuttaa sopimusta?

Kyllä voi. Vaikka sopimus tehdään aika/ kilometriperusteisesti, sopimuksen voimassa olon aikana näitä arvoja voi muuttaa. Näin Huolenpitosopimus vastaa aina kulloistakin elämäntilannetta.

Mitä ovat lisäpalvelut?

Lisäpalveluiden on tarkoitus helpottaa asiakkaan arkea tarpeen mukaan. Onko esimerkiksi asiakkaan asumismuoto sellainen, ettei autonrenkaita saa varastossa säilyttää? Tai puuttuvatko vain työkalut vanteiden pulttien avaamista varten? Huolenpitosopimukseen on mahdollista lisätä pelkästään renkaiden vaihto tai renkaiden vaihto ja säilytys. Huollon ajaksi sopimukseen mahdollista sisällyttää myös sijaisautopalvelu.

Mihin autoihin Huolenpitosopimus on saatavilla?

Huolenpitosopimuksen saa kaikkiin uusiin Mercedes-Benz - ja smart- autoihin. Lisäksi kaikkiin Mercedes-Benz Certified vaihtoautoihin saa huolenpitosopimuksen. Myös muihin käytettyihin autoihin on mahdollisuus saada sopimus auton oston yhteydessä. Tällöin edellytyksenä on auton historiassa oleva aiempi Huolenpitosopimus. Huolenpitosopimus on saatavissa 10 vuoden ikäiseen autoon saakka.

Miten maksan sopimuksen?

Sopimuksen hinnoittelu perustuu kuukausihintaan, jota veloitetaan asiakkaan valitseman maksuvälin mukaisesti. Sopimusta on mahdollista maksaa 1kk, 3kk, 6kk ja 12kk välein. Huolenpitosopimuksesta lähetetään aina ensimmäinen lasku paperiversiona, tämän jälkeen asiakas voi halutessaan sopia myös e-laskusopimuksen jollain laskut lähetetään asiakkaan verkkopankkiin.

Mitä jos auto ei käynnisty tai rengas on tyhjä?

Kirpeänä pakkasaamuna henkilöauto ei käynnisty pihassa tai rengas rikkoutuu matkalla?  Mercedeksen Huolenpitosopimus takaa, että Mobilo -liikkuvuuspalvelu on voimassa, kun auto on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Soitto Mobilon palvelunumeroon tuo liikkuvan avun nopeasti paikalle. Huolenpitosopimus varmistaa, että ylimääräisiä kuluja ei sinulle tilanteessa synny ja matka jatkuu alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.

Pitääkö minun tietää koska on seuraava huollon ajankohta?

Autonomistajan ei tarvitse keskittyä kuin liikkumiseen autollaan. Auto ilmoittaa Mercedes me - palvelun kautta huoltoliikkeelle seuraavan huollon ajankohdan. Huoltoliike tarjoaa omistajalle seuraavaa vapaata huollon ajankohtaa ja varmistaa samalla autoon huollon yhteydessä suoritettavat työt. Omistajan ei tarvitse kuin olla sovittuna ajankohtana huoltoliikkeessä.

Huolenpitosopimus auto vaihtoautona

Kun on tullut aika vaihto auto, automyyjän on helppo arvioida vaihtoauton hinta. Mercedes Huolenpitosopimusautoissa on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja tästä syystä auto on haluttu vaihtoauto.

Pekka Koski, Veho Henkilöauto- ja pakettiautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Risto Rauhala, Veho Henkilö- ja pakettiautot, palvelutuotepäällikkö, puh. 050 3768203, risto.rauhala@veho.fi