Carsport tekee suomalaista tilataksihistoriaa: liikenteeseen jo 5000. Carsport-tilataksi

Jonasson Oy:n tehtaalla Ylöjärvellä luovutettiin eilen 5000. Carsport-varusteltu tilataksi. Juhlamalli on visuveteläiselle Jarmo Järviselle monikäyttöiseksi tilataksiksi varusteltu Mercedes-Benz Sprinter.

Kotimainen perheyritys tekee samalla suomalaista tilataksihistoriaa ensimmäisenä yli 5000 tilataksia varustelleena yrityksenä. Carsport-varustelut tehdään edelleen pitkälti käsityönä, vaikka modernit 4200 m² tuotantotilat on optimoitu lyhentämään auton läpimenoaika linjalla. Lähes 50 vuoden tuotekehitystyö takaa, että varustelu palvelee vaativaa ammattikäyttöä.

Monikäyttöinen taksi takaa riittävät ajot

Carsport-varustelu lisää taksin monikäyttöisyyttä ja takaa siten taksiautoilijalle monipuolisemmat ansaintamahdollisuudet.

–Suomalaisella tilataksilla voidaan kuljettaa yhden päivän aikana luotettavasti businessmatkaajia lentokentälle, oppilaita kouluun, pyörätuoli- ja paaripotilaita sekä esimerkiksi vanhuksia ja juhlaseurueita. Taksiliiton, taksien ja Carsportin sekä muiden alan keskeisten tilataksivarustelijoiden välisen yhteistyön ansiosta taksikalustomme täyttää sekä taksialan että asiakkaiden korkeat laatuvaatimukset, Suomen Taksiliiton toimitusjohtaja Lauri Säynäjoki sanoo.

Carsport GLE V.I.P. -varusteltu Mercedes-Benz Sprinter -tilataksi on taksiautoilija Jarmo Järvisen kahdeksas peräkkäinen Carsport-taksi. Järvisen mukaan henkilöautotaksille ei riitä töitä maakunnissa.

–Carsport-varustellulla tilataksilla pystyn hoitamaan kaikki tarjolla olevat kyydit. Melkein puolet ajoistani on koululaiskuljetuksia, lisäksi ajan sosiali- ja vammaiskuljetuksia, paaritaksikuljetuksia sekä tavallisia taksikyytejä. Uskon, että väestön vanheneminen parantaa tilataksien asemaa entisestään, Jarmo Järvinen toteaa.

Kotimaisia koritehtaita tarvitaan

Haja-asutus ja muut markkinoiden erityispiirteet ovat johtaneet siihen, että suomalaiset taksit varustellaan pidemmälle kuin muualla maailmalla.

–Kotimaiset koritehtaat pystyvät innovatiivisella toiminnallaan täyttämään ammattiautoilijoiden vaativatkin erityistoiveet ja -tarpeet sekä huomioimaan Suomen vaativien sääolosuhteiden erityisvaatimukset. Carsportin monikäyttöisille varusteluille on varma kysyntä nyt ja tulevaisuudessa, Veho Hyötyajoneuvojen johtaja Juha Ruotsalainen sanoo.

–Toimme Carsportin kanssa markkinoille Mercedes-Benz Sprinterin vuonna 2010, jonka jälkeen mallisto täydentyi ensin Vitolla ja viime kesänä matalalattiaisella Citanilla. Asiakkaamme olivat odottaneet jo kauan, että saisivat autonsa Carsport-varusteltuina, joten kysyntä on ollut kovaa ihan ensimmäisestä päivästä lähtien, Ruotsalainen jatkaa.

Kuvateksti:

Mercedes-Benz Sprinter

Vasemmalla automyyjä Heinonen Risto-Matti Veho Autotalot,Tampere, keskellä taksiyrittäjä Jarmo Järvinen, oikealla Ari Jonasson, toimitusjohtaja, Jonasson Oy.

Juha Jonasson, hallituksen puheenjohtaja, Jonasson Oy, puh. 0400 625 887, juha.jonasson@carsport.fi, www.carsport.fi

Ollli-Pekka Narvio, myyntipäällikkö, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050 4146300, olli-pekka.narvio@veho.fi

Jonasson Oy – maan suosituin tilataksien varustelija
Ylöjärveläinen Jonasson Oy varustelee Mercedes-Benz-, Volkswagen- ja Ford-hyötyautoista monikäyttöisiä tila- ja invatakseja, pienoislinja-autoja, pakettiautoja sekä luksusluokan yritysautoja omalla Carsport-tuotemerkillään. Yritys varustelee vuoden aikana yhteensä noin 600 yksilöllistä hyötyautoa, joista noin 360 on tilatakseja. Jonasson Oy on vuonna 1965 perustettu, alusta asti autojen sisustamiseen keskittynyt kotimainen perheyritys. Yrityksen liikevaihto vuonna 2012 oli 7,6M€ ja se työllistää 35 henkilöä.