Classic Motorshow kerää klassiset Mercedes-Benzit Lahteen

• Vehon näyttelyruuduissa Suomen ainoa uutena maahantuotu W124-sarjan Cabriolet -avoauto vuodelta 1992 sekä vuosimallin 2018 vastaava uusi E-sarjan Cabriolet
  • Suomen Mercedes-Benz Klubi ry:n osastolla kuusi mielenkiintoista Mercedes-klassikkoa
  • 50-vuotisteemaa yhteisosastolla edustaa Mercedes-Benz ”Pystylyhty” W114/115
  • Classic Motorshow avaa viikonloppuna yleisölle ovensa yhdennentoista kerran Lahdessa

Mercedes-Benzin maahantuoja Veho Oy Ab ja automerkin kotimainen harrastajakerho Suomen Mercedes-Benz Klubi ry esittelevät tulevana viikonloppuna Classic Motorshow´ssa autoharvinaisuuksia.

Lahden Urheilu- ja messukeskuksessa järjestettävässä klassikkoajoneuvojen vuosittaisessa päänäyttelyssä Mercedes-Benz Kerhon toimesta yhteisosastolla esillä ovat muun muassa 50-vuotta sitten vuonna 1968 malliuudistuksen yhteydessä esitelty nykyisen E-sarjan edeltäjä W114/115-malli, joka sai lempinimen ”Pystylyhty”.

Näyttelyssä on esillä myös S-sarjaan kuuluva 280 S kuusisylinterisellä ja 140 hevosvoimaisella bensiinimoottorilla varustettu vuosimallin 1970 yksilö, joka oli yksi aikakautensa arvostetuimmista edustusautoista. Vastaavalla autolla Suomessa ajoivat muun muassa Saksan suurlähettiläs sekä vajaat kaksikymmentä vuotta sitten televisiosta tuttu suomalainen rikosetsivä Raid.

Autoharvinaisuus: Mercedes-Benz 300 CE-24 Cabriolet

Vehon näyttelyruuduissa yhteisosastolla esillä ovat täysin uusi Mercedes-Benzin vuosimallin 2018 E-sarjan Cabriolet sekä Mercedes-Benz 300 CE-24 Cabriolet vuosimallia 1992, joka on ainoa Suomeen uutena tuotu W124-sarjan avoauto. Auton omistus on ollut samalla suvulla uudesta alkaen.

Kysymyksessä on pitkän tauon jälkeen ensimmäinen Mercedeksen valmistama nelipaikkainen Cabriolet, joka asetti avoautojen kolariturvallisuuden uudelle tasolle. Auto on varustettu muun muassa ympäriajon uhatessa automaattisesti esiin nousevilla takaturvakaarilla ja sitä vauhdittaa 3.0-litrainen kuusisylinterinen rivimoottori. Neliventtiilitekniikalla rakennetun moottori huipputeho on 162 kW (218 hv).

Muita Vehon ja Mercedes-Benz Klubin yhteisosastolla esillä olevia autoja ovat muun muassa kerhon klubibussi ”Hulda” ja pakettiauto ”Hugo”. ”Hulda” oli tuotannossa vuosina 1957-1968 ja sitä vauhdittaa 4-sylinterinen 80 hevosvoimainen bensiinimoottori. Kysymyksessä on malli, joka oli Suomessakin hyvin suosittu muun muassa koulubussina.

Klubin pakettiauto 'Hugo' tuntee mallinimen L409 ja on vuosimallia 1982. Auto oli tuotannossa vuosina 1968-1986. Näytteillä oleva yksilö on Hampurin kaupungin entinen laboratorioauto.

Näyttelyn uutuutena Omistajien helmet

Classic Motorshow´n järjestäjän RLO Eventsin Risto Laine odottaa viikonloppuna Lahteen noin 18 000 messuvierasta. Näyttelyssä on esillä yli 400 ajoneuvoa: autoja, moottoripyöriä, mopoja, työkoneita, moottorikelkkoja ja raskasta kalustoa.

- Tämän vuoden uutuus on Omistajien helmet -osasto, joka esittelee kymmenen erilaista klassikko-ajoneuvoharrastajan silmäterää. Ennakkoilmoittautumisia saimme kaikkiaan 66 kappaletta, joista raati valitsi näyttelyyn kymmenen menopeliä. Päätökseemme vaikutti niin ehdolla oleva ajoneuvo kuin siihen liittyvä tarina. Yleisö valitsee näistä kiinnostavimmat, jotka näyttelyn päätteeksi palkitsemme, Laine kertoo.

Lahden Messuhallin piha- ja pysäköintialueelle on järjestetty perinteinen alan harrastajien ajoneuvoparkki, jossa nähtävillä on satoja yli 30-vuotiaita ajoneuvoja.

Järjestyksessään 11. Classic Motorshow on avoinna lauantaina 5.5. klo 9-17 ja sunnuntaina 6.5. klo 10-17. Liput ovelta maksavat 19 euroa/päivä ja alle 12-vuotiaat pääsevät aikuisen seurassa veloituksetta.

Tiedotteeseen liittyviä lisätietoja:

Veho-konsernin media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Suuren resoluution kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Pekka Koski, Veho Henkilöautot, lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi