CLK ja E-sarja menestyivät J.D.Powerin laatututkimuksessa

• Mercedes-Benz CLK:lle yleis- ja urheiluautosarjojen ykköstilat. • E-sarjalla ajavat tyytyväisimmät edustusauton omistajat. • Vastaajilla takanaan yhteensä melkein 500 miljoonaa ajokilometriä.

Mercedes-Benzin laatu vakuutti autonostajat Yhdysvaltalainen markkinatutkimuslaitos J.D.Power mittaa säännöllisesti autonomistajien tyytyväisyyttä omaan automalliinsa. Tänä vuonna Saksassa toteutettiin aiheesta ensi kertaa online-kysely, johon saatiin vastaukset 16 425 autoilijalta. He olivat omistaneet autonsa noin kahden vuoden ajan ja ajaneet sillä 30 000 kilometriä. Yhteensä vastaajilla oli autoistaan siis lähes 500 miljoonan kilometrin ajokokemus. Arvosteluperusteet olivat laatu/luotettavuus, mallin haluttavuus, huoltopalvelut sekä käyttö- ja ylläpitokulut. Kun 113 automallia jaettiin kahdeksaan kategoriaan, yleissarjan voiton vei Mercedes-Benz CLK. Malli oli ykkönen myös urheiluautojen sarjassa. Isompien edustusautojen kärkisijan vei E-sarja (nykyistä edeltävä 211-sarja). Tämän vuoden maaliskuussa esitelty uusi E-sarja jatkaa samalla tiellä. Ennen myynnin aloittamista E-sarjalla ajettiin yhteensä 34 miljoonaa testikilometriä. Edeltäjänsä tapaan se tarjoaa pitkän matkan ajomukavuutta, huolellista viimeistelyä, korkealaatuiset sisätilojen materiaalit, täydellisen ajoergonomian sekä ainutlaatuisen kokonaisuuden kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Riippumattomat asiantuntijat ovat jo vahvistaneet, että uusikin E-sarja säilyttää arvonsa paremmin kuin mikään toinen saman luokan automalli. Lisätietoja: Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi