Concept GLA 45 AMG ensiesittelyssä Los Angelesissa

• Keulalla maailman voimakkain nelisylinterinen sarjatuotantomoottori
  • Kisahenkinen muotoilu ja varustelu korostavat SUV-mallin suoritusarvoja

Tiedotusvälineille 21.11.2013

Julkaistavissa heti

Mercedes-AMG:lta uusi SUV-konseptimalli

Mercedes-AMG esittelee Los Angelesin autonäyttelyssä 20.11­­–1.12 uuden SUV-luokan konseptimallin, Concept GLA 45 AMG:n. Ulkomitoiltaan kompakti AMG-perheen tulokas hehkuu paitsi itsevarmuutta ja erottuvaa muotoilua, myös tinkimätöntä suorituskykyä. Voimanlähteenä käytetään maailman voimakkainta nelisylinteristä sarjatuotantomoottoria. AMG:n 2-litrainen, turboahdettu moottori tuottaa 265 kW (360 hv) tehon ja 450 newtonmetrin huippuväännön.

”Concept GLA 45 AMG:llä paalutamme asemamme vahvasti kasvavilla kompaktien SUV-maasturien markkinoilla. Nuori kohderyhmämme laittaa paljon painoa tyylikkäälle muotoilulle, dynaamiselle suorituskyvylle ja omalle riippumattomalle elämäntavalleen. Maailman voimakkain nelisylinterinen moottori sekä AMG Performance 4Matic-neliveto takaavat heille ainutlaatuisen ajokokemuksen”, Mercedes-AMG:n hallituksen puheenjohtaja Tobias Moers vakuuttaa.

Concept GLA 45 AMG:n huippuluokan suoritusarvoja ei ole saatu aikaan tinkimällä ympäristöarvoista. Mallin keskikulutus sadalla kilometrillä on ainoastaan 7 litraa, ja se täyttää jo nyt vuonna 2015 voimaan astuvat EU6-päästömääräykset. Kiihdytys 0–100 kilometriin sujuu alle 5 sekunnissa. Urheilullisen tehokkaan ajokokemuksen viimeistelevät 4Matic-neliveto sekä AMG Speedshift DCT 7 –automaattivaihteisto.

Concept GLA 45 AMG on muotoiltu atleettiseksi ja erottuvaksi. Mercedes-AMG:n moottoriurheiluperinteistä viestivät kiiltävän mustan värinen etuilmanohjain, mustat helmalevikkeet ilma-aukkoineen, keulan isokokoiset ilmanottoaukot, etuoviin painettu ”lähtönumero” 45, erottuva AMG-tunnus tuulilasin yläosassa ja etuhelmojen Turbo AMG -logot, kaksipuolainen jäähdyttimen säleikkö sekä korkeakiiltomustat kattokaiteet.

Mattamustia AMG-vanteita korostavat punaiset reunalistat ja keskiöt. Rengaskoko on 255/35 R 21, ja vanteiden lomasta pilkistävät punaiset jarrusatulat. Takaosan ilmeen viimeistelevät näyttävä ja leveä ilmanohjain takaikkunan päällä, alaosan diffuusori punaisella korostelistalla sekä kahdet kiiltävänmustat kaksoispakoputket pakokaasuläppineen.

Veho-konsernin mediasivuja uudistetaan, ja toistaiseksi media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta www.cisionwire.fi/veho-group

Lisätietoja myös www.veho.fi ja www.mercedes-benz.fi ja http://media.daimler.com/.

Isot kuvat tehtaan sivuilta http://media.daimler.com/

Mercedes-Benz Concept GLA 45 AMG kuvat suoraan linkistä:

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010-569 2530,

pauli.eskelinen@veho.fi