Connectify-tiimi voitti Vehon Hack MB Airport -kisan

Veho Oy Ab järjesti ensimmäistä kertaa Hackathon-tapahtuman 4.-6.3.2016. Tapahtumapaikkana oli uusi Veho Mercedes-Benz Airport -lippulaivamyymälä Vantaan Koivuhaassa. Tapahtumassa etsittiin uusia digitaalisia innovaatiota huoltoon ja sen prosesseihin.

Hackathon huipentui sunnuntai-iltapäivänä 6.3.2016, jolloin viisitoista mukaan valittua tiimiä esitteli ratkaisunsa. Vehon ja Industryhackin henkilöistä koostuva raati valitsi, mikä ideoista olisi Vehon tarpeisiin sopivin ratkaisu. Voittajaksi valikoitui Connectify, toiseksi Ralliperunat ja kolmanneksi What´s Next. Lisäksi Täyskaskon tiimi palkittiin erikoismaininnalla.

Connectify-tiimi kehitti web-sovelluksen, joka parantaa asiakaskokemusta tekemällä auton huollosta asiakkaan kannalta läpinäkyvän. Sovelluksen ideana oli myös helpottaa Vehon työntekijöiden sisäistä kommunikointia huoltotapahtuman aikana. Tiimi kertoi haastatelleensa viikonlopun aikana useaan otteeseen Vehon eri tehtävissä toimivia henkilöitä ongelman ymmärtämiseksi. Connectifyn mielestä Hackathonissa parasta oli päästä dialogiin asiakkaan kanssa ja saada palautetta välittömästi. Voittajatiimin kolme jäsentä työskentelevät samassa yrityksessä, mutta eri tehtävissä.

”Odotimme näkevämme innostuneita tiimejä, mutta tapahtuma jopa ylitti odotuksemme. Tiimit pääsivät yllättävän nopeasti kiinni kehityskohteisiin. Tavoitteena myös itsellämme oli päästä ”laatikon ulkopuolelle” ja osallistujat haastoivatkin meidät katsomaan asioita uudella tavalla. Voittajien valinta ei ollut helppoa, koska hyviä ideoita oli paljon. Seuraavaksi tutustumme tarkemmin esiteltyihin ratkaisuihin. Katsomme, miten nopeasti ideat voitaisiin saada pilottivaiheeseen ja onko mahdollista yhdistää niitä osaksi muita projekteja. Pyrimme ilman muuta hyödyntämään Hackathonin ideoita liiketoimintamme kehittämiseen”, kommentoi Vehon toimitusjohtaja Kenneth Strömsholm.

Hack MB Airport –tapahtumaa pystyi seuraamaan Vehon sosiaalisen median kanavissa. Twitterissä #hackmbairport, Facebookissa ja YouTubessa.

Hannu Harjula, tietohallintojohtaja,Veho Oy Ab, 010 569 3832, hannu.harjula@veho.fi

Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö, Veho Oy Ab karin.backlund@veho.fi puh. 050 383 4490