Daimler AG kasvattaa oman pääoman osuutta Mitsubishi Fuso Kuorma- ja Linja-autoissa

Kyseinen investointi kohdistetaan liiketoiminnan kasvattamiseen ja tuotannon kehittämiseen. MFTBC teki viime vuosina liiketoimintansa uudelleenjärjestelyjä. Nyt sen on aika keskittyä kasvuun ja tehokkuuden parantamiseen Daimler Kuorma – autojen kiinteänä osana. Daimlerin sijoituksen seurauksena sen osuus MFTBC:ssä kasvaa 85 prosentista 89,29 prosenttiin. Mitsubishi Group jatkaa  10,71 % omistuksella vahvana yhtiökumppanina niin Japanin kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.

MFTBC (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation) kuuluu Daimler Kuorma –autot yksikköön Daimler AG:ssä. MFTBC sijaitsee Kawasakissa, Japanissa. MFTBC suunnittelee, rakentaa ja myy laajaa hyötyajoneuvojen mallistoa kuorma – autoista linja – autoihin. Niitä myydään yli 150 maassa eripuolilla maailmaa. Aasian markkinoilla se on  Daimler AG:n tärkeä tukialka kevyiden kuorma – autojen erikoisosaajana ja hybridikuorma – autojen kehityskeskuksena(Glogal Hybrid Center).

Veho Hyötyajoneuvot jatkaa Fuso Canter –malliston maahantuontia. Mitsubishi-henkilöautojen maahantuonti siirtyi Vehosta 31.12.2010 Delta Motor Groupille.

www.media.daimler.com

Karin Bäcklund, tiedotuspäällikkö,Veho Group Oy Ab, puh. 010-569 2202