FlowerTrucksille uutta Mercedes-Benz -kalustoa

• Koko kalusto Mercedes-Benz –merkkistä
  • Turvallisuus on taattu sijoitus

Uusi Mercedes-Benz Actros

Veho Hyötyajoneuvot luovuttaa Tampereella kevään aikana 12 kappaletta uusia Mercedes-Benz Actroseja Flowertrucks Oy:lle. Yrityksen omistajat Pasi ja Sami Ruokostenpohja ovat pitkään luottaneet Mercedes-Benziin ja nyt nykyiset Actrosit vaihtuvat uusiin. Yritys on panostanut jo vuodesta 2003 alkaen uusiin turvajärjestelmiin autoissaan. Yrityksen kalustoon on valittu kulloinkin tarjolla olevat uusimmat turvajärjestelmät.

” Meille turvallisuus on ensisijaisen tärkeä ominaisuus koko kalustossa. Olemme panostaneet turvajärjestelmiin voimakkaasti jo vuodesta 2003 alkaen. Ajamme paljon eri sää-olosuhteissa, ruuhkaisilla ja paljon liikennöidyillä teillä Suomessa ja Euroopassa, jossa tienliikenteen riskit voidaan minimoida uudenaikaisella kalustolla. Kattavalla turvavarustuksella voimme vaikuttaa kaikkien tienkäyttäjien turvallisuuteen. Nämä uudet turvajärjestelmät ovat jo useaan kertaan käytännössä todistaneet tehonsa minimoimalla henkilö- ja kalustovahinkoja.”, toteaa toimitusjohtaja Pasi Ruokostenpohja Flowertrucksilta.

Jyväskylän Kuljetus 2013 –näyttelyssä luovutetaan Veho Hyöytyajoneuvojen osaltolla Flowertrucksille :

Uusi Mercedes-Benz Actros 1845LSnr 4x2.

Autossa on lukuisia turvallisuutta lisääviä varusteita, kuten

ESP eli ajovakaudenhallinta

-moottorin tehoa säätämällä ja yksittäisiä pyöriä sekä perävaunua jarruttamalla pyrkii estämään hallitsemattoman sivuluisun, puskemisen ja linkkuun menon.

Bi-ksenon ajovalot

-Kaksoisksenonvalojen lähi- ja kaukovalotoiminnoissa käytetään kaasupurkauslamppuja. Ne saavat lasissa aikaan jatkuvan valokaaren, jonka valontuotto on erittäin voimakas ja tämä parantaa näkyvyyttä pimeällä.

Kaista-avustin

-Tuulilasin takana sijaitseva digitaalikamera kuvaa auton sijainnin suhteessa ajoradan vasempaan ja oikeaan reunamerkintään (kaistamerkinnät). Kaista-avustin auttaa kuljettajaa pysymään omalla ajokaistalla ja varoittaa oikea-aikaisesti, jos auto ylittää tunnistetun ajokaistamerkinnän.

Etäisyysvalvonta

-Etäisyysvalvonta-avustin auttaa kuljettajaa säilyttämään halutun ajonopeuden vapaalla ajokaistalla.

-Lähestyttäessä järjestelmän tunnistaa edellä ajavan ajoneuvon, vakionopeussäädin vähentää nopeutta automaattisesti ja säilyttää asetuksen mukaisen etäisyyden edellä ajavaan ajoneuvoon.

-Lisäksi etäisyysvalvonta säätelee liikkeellelähtöä ja pysähtymistä ruuhkassa automaattisesti Stop and Go -toiminnon avulla.

-Järjestelmä parantaa liikenneturvallisuutta ja pienentää peräänajojen vaaraa, koska auton nopeus sovitetaan automaattisesti liikennetilanteeseen.

Active Brake Assist 3

-Active Brake Assist 3 on järjestelmä, joka auttaa kuljettajaa tunnistamaan onnettomuusvaaran ja alentaa nopeutta jarruttamalla autoa jaksottaisesti tai tekemällä jopa täysjarrutuksen.

-Se pystyy tunnistamaan myös paikallaan olevat esteet ja vähentämään peräänajo-onnettomuuksien seurauksia tai jopa estämään ne kokonaan oikea-aikaisesti suoritetulla täysjarrutuksella.

Vireystila-avustin

-Vireystila-avustin on turvajärjestelmä, joka valvoo kuljettajan tarkkaavaisuutta erilaisten parametrien avulla.

-Järjestelmä parantaa liikenneturvallisuutta ja auttaa välttämään onnettomuuksia, sillä se varoittaa kuljettajaa tunnistaessaan kuljettajassa väsymyksen tai tarkkaamattomuuden merkkejä.

Rengaspainevalvonta

-Langaton rengaspainevalvonta on elektroninen turvajärjestelmä, joka valvoo jatkuvasti renkaiden painetta

-Järjestelmä parantaa aktiivista turvallisuutta, sillä liian alhaisesta rengaspaineesta johtuva renkaiden puhkeaminen voidaan estää.

Kuljettajan airbag

-Pienentää loukkaantumisvaaraa onnettomuudessa, sillä turvatyyny, turvavyö ja turvavyön kiristin vaimentavat liike-energiaa ja voivat istuimen oikeassa asennossa ja turvavyön ollessa oikein kiinnitettynä estää ylävartalon osumisen ohjauspyörään.

Taukoilmastointi

-Tehdasasenteinen taukoilmastointi varaa ylimääräisen kylmän ilman, jonka auton ilmastointijärjestelmän kompressori tuottaa ajon aikana.

-Moottorin ollessa sammutettuna varattua kylmää ilmaa johdetaan ohjaamoon ulkolämpötilasta riippuen jopa kahdeksan tunnin ajan.

-Tunnistinten ohjaaman tasaisen, miellyttävän ja vedottoman ilmastoinnin ansiosta autossa yöpyminenkin on entistä miellyttävämpää ja kuljettaja voi virkeänä ja levänneenä jatkaa ajoaan.

Lisäksi autossa on lukuisia muita edistyksellisiä varusteita, kuten FleetBoard -telematiikkalaite ja PPC eli älykäs ja ennakoiva vakionopeussäädin, jotka molemmat mahdollistavat entistäkin pienemmän kulutuksen.

Rami Keinänen, Aluejohtaja, Länsi-Suomi, Veho Hyötyajoneuvot, puh. 050 5600008, rami.keinanen@veho.fi

Pasi Ruokostenpohja, toimitusjohtaja, Flowerturcks Oy, puh. 0400 200 999 pasi@flowertrucks.fi

Veho Hyötyajoneuvot, myyntijohtaja Rami Ainiala, puh. 010 569 3646, rami.ainiala@veho.fi

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi