Kahdeksannen sukupolven roadster talvitesteissä Ruotsin lumilla

”Hyvä päätoimittaja!

Uusi Mercedes-Benz ”300 SL” (super-light) urheiluautomalli on tällä viikolla ensimmäistä kertaa yleisön nähtävänä maantieajotesteissä. Tämän vuoksi liitämme kirjeeseen ajoneuvon tekniset tiedot sekä valokuvan.”
Tällaisen tiedotteen lähetti tiedotusvälineille 12.3.1952 silloinen Daimler-Benz AG ilmoittaakseen – ei enempää eikä vähempää – kuin maailmanlaajuisesta sensaatiosta: uuden kilpa-automallinsa 300 SL:n ensimmäisestä julkisesta esiintymisestä.

Nyt, 69 vuotta myöhemmin, jo 8. sukupolveen ehtinyt SL-roadster on lähellä oman tuotekehitysprosessinsa loppusuoraa. Mutta päinvastoin kuin Mercedes-Benz SL 300:n testiajot, jotka tehtiin julkisesti A81 autobahnilla Saksassa, tämän päivän Mercedes-AMG insinöörit hienosäätävät SL:n ajo-ominaisuuksia suljetulla testiradalla Pohjois-Ruotsin lumilla.

Merkittävä osa 2+2-paikkaisen roadsterin kehitystyöstä on tehty digitaalisesti. Tämän lisäksi tarvitaan edelleen perinteistä fyysistä tuotekehitystä – varsinaista ajamista. Esimerkiksi muuttuvaa 4Matic+-nelivetojärjestelmää on haluttu kehittää ja hienosäätää nimenomaan pohjoisen haastavissa lumi- ja jääolosuhteissa. Napapiirin alueen pakkaskeleissä varmistetaan niin ikään uudelleen suunnitellun kangaskaton toimintavarmuus ja kestävyys.

Talvitestien jälkeen ikonisen roadsterin ajo-ominaisuuksia viimeistellään muun muassa Nordschleifella Nürburgringin radalla, joka on yksi maailman haastavimmista. Näissä testeissä Mercedes-AMG:n tuotekehitystiimi varmistaa, että uusinkin SL-versio on yhtä kilpa-automainen kuin edeltäjänsä lähes 70 vuoden aikana.

Mercedes-AMG vastaa jatkossa SL:n ja sen eri versioiden kaikesta tuotekehityksestä, valmistuksesta ja myynnistä. Urheiluautojen erikoisosaajana Mercedes-AMG voi näin vaikuttaa siihen, että yksi automaailman legendoista pysyy uskollisena pitkän historiansa tärkeimmille arvoille: erottuvalle muotoilulle, poikkeuksellisen korkealle laatutasolle, ainutlaatuiselle suorituskyvylle sekä automaailmassa yhä erottuvalle luksukselle, jonka menestystarinaa on kirjoitettu vuodesta 1952 lähtien.

Mediapankit:

Vehon media-arkisto, tiedotteet ja pienet kuvat löytyvät osoitteesta https://news.cision.com/fi/?q=veho&q=veho

Lisätietoja Daimlerin kansainvälisiltä lehdistösivuilta:

Pekka Koski, Mercedes-Benz lehdistöpäällikkö, puh. 0400 210 490, pekka.koski@veho.fi

Pauli Eskelinen, Mercedes-Benz henkilöautoryhmä, tuotepäällikkö, puh. 010 569 2530, pauli.eskelinen@veho.fi