• Veho Oy Ab/

Tiedotusvälineille 23.10.2003 Julkaisuvapaa heti Kansainvälinen tuomaristo valitsi Mercedes-Benz Actroksen Vuoden 2004 kuorma-autoksi - Truck of the Year 2004 Stuttgart / Amsterdam - Amsterdamin kansainvälisen hyötyajoneuvonäyttelyn RAIn (17.-25.10.2003) yhteydessä palkittiin Mercedes-Benz Actros "Vuoden 2004 kuorma-auto" -tittelillä. Tuomaristoon kuuluu alan toimittajia 19 Euroopan maasta. Tuomariston perustelut valinnalle esitti sen puheenjohtaja Lorenzo Raffo ja niissä kiitettiin erityisesti uuden Actros-malliston kuljettaja-lähtöisyyttä, innovatiivisen turvallisuusajattelun toteuttamista, elektroniikka ja laatua, luotettavuutta ja taloudellisuutta. Vastauspuheessaan tri Eckhard Cordes, joka DaimlerChrysler AG:n johto- kunnassa vastaa hyötyajoneuvosektorista, antoi kunnian tästä valinnasta erinomaisen tiiminsä luoville ja motivoituneille jäsenille, joista heillä on syytä olla ylpeitä. Mercedes-Benz Actroksen markkinoille tulo aloitettiin porrastetusti tämän vuoden keväällä. Wörthin tehtaan kokoonpanolinjan muutostyöt uusien mallien tuotantoon vietiin läpi ennätysajassa, neljässä kuukaudessa. "Ensimmäisestä tuotantopäivästä lähtien on päällimmäisenä tavoitteena ollut laadun ja luotettavuuden takaaminen," totesi tri Klaus Maier, Mercedes-Benz kuorma-autoryhmän johtaja. "Tämä näkyy politiivisena asiakas-tilaustenkin määrässä. Tänä ensimmäisenä tuotantovuonna 2003 tulemme toimittamaan Wörthin tehtaalta n. 23 500 uutta Actrosta." Uuden Mercedes-Benz Actroksen teknisiä tunnusmerkkejä ovat edelleenkehitetyt moottorit, uudet akseli- ja jousituskonseptit, mahdollisuus käyttää kantavuuden kannalta edullisia singlepyöriä, parannettu aerodynamiikka sekä uusi "KontAct"-elektroniikka-konsepti. Uudet ohjaamot ovat edeltäjiään tilavampia ja niiden sisätilat on suunniteltu vastaamaan entistä paremmin kuljettajien kasvavia tarpeita. Tiedotteeseen liittyviä lehdistökuvia osoitteesta: www.mercedes-benz.fi / lehdistö, kirjautuminen lehdistösivuille, Infokanavan alta löytyy Materiaalipankki ja sieltä MB kuvapankki /Hyötyajoneuvot käyttäjätunnus: mercedes salasana: press Lisätietoja: Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz hyötyajoneuvot Johtaja Raimo Hatakka, puh. 010569 3600 Myyntijohtaja Juha Ruotsalainen, puh. 010569 3053 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT01070/wkr0002.pdf