Käyttöauto ostaa Tampereen Honda-liiketoiminnot Veholta

• Veho Oy Ab ja Käyttöauto Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta.
  • Sopimuksen mukaan Käyttöauto Oy ostaa Veho Tampereen toimipisteen Honda -liiketoiminnan 31.3.2019.
  • Veho Tampereen Honda-henkilökunta siirtyy Käyttöautoon vanhoina työntekijöinä.

Veho Oy Ab ja Käyttöauto Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta koskien Veho Tampereen Honda-liiketoimintaa. Veho panostaa vahvasti Mercedes-Benz henkilö- ja hyötyajoneuvo-liiketoimintojen kehittämiseen Suomessa ja Ruotsissa. Liiketoimintakaupalla taataan Honda-asiakkaille ensiluokkainen palvelu myös jatkossa.

”Mercedes-Benz henkilö- ja pakettiautomalliston laajentumisen myötä tulemme Tampereella keskittymään Mercedeksen kasvutavoitteiden sekä erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamiseen. Olemme iloisia Honda-asiakkaidemme puolesta Käyttöauton jatkaessa myyntiä ja huoltoa Tampereen talousalueella”, kertoo Vehon Suomen henkilö- ja pakettiautoliiketoimintojen johtaja Kari Halonen.

”Haluamme toivottaa niin uudet kuin nykyiset Honda-asiakkaat tervetulleeksi Käyttöauton henkilökunnan palveltaviksi. Tavoitteenamme on luoda asiakkaiden odotukset täyttävä ja ylittävä palvelukokemus meille jo entuudestaan tutun tuotteen kanssa”, sanoo Käyttöauton toimitusjohtaja Jyrki Viitala.

”Honda-myynnin ja -huollon siirtyminen Käyttöautolle Tampereella keskittää Honda-palvelut laadukkaasti yhteen paikkaan”, sanoo NCG Import Finland Oy:n toimitusjohtaja Tõnu Vahtel. Käyttöauto Oy on tehnyt vuosia laadukasta työtä Hondan parissa niin myynnin kuin huollon puolella Tampereen talousalueella, joten yhteistyön laajentaminen Tampereella parantaa entisestään asiakaskokemusta.

Kari Halonen, johtaja, Veho henkilö- ja pakettiautot, puh. 050 546 4150 tai kari.e.halonen@veho.fi

Jyrki Viitala, toimitusjohtaja, Käyttöauto Oy, puh. 0500 263 878 tai jyrki.viitala @kayttoauto.fi

Tõnu Vahtel, toimitusjohtaja, NCG Import Finland Oy, puh. +372 5025387 tonu.vahtel@ncgimport.com

Veho on suomalainen 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiselle ja jokaiseen tilanteeseen sopiva auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus. Yrityksille Veho tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Joskus auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto, silloin käytettävissä ovat Vehon liikkuvuuspalvelut.

Käyttöauto on yksi Suomen suurimmista perheomisteisista autoalan yhtiöistä. Yhtiössämme työskentelee 570 autoalan ammattilaista kymmenellä eri paikkakunnalla. Edustamme 15 arvostettua merkkiä kevyemmästä kalustosta raskaisiin ajoneuvoihin asti.

NCG Import Finland OY Ab on Honda-henkilöautojen ja -varaosien maahantuoja Suomessa vuodesta 2017 lähtien. Yritys on tanskalaisen Nic. Christiansen Groupin tytäryhtiö. Nic. Christiansen Group on vuonna 1967 perustettu autoalaan keskittynyt perheyhtiö, joka toimii useiden eri automerkkien maahantuojana Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Baltian maissa.

Karin Bäcklund, yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, karin.backlund@veho.fi puh. 050 3834490