Kenneth Strömsholm Mercedes-Benz henkilöautoyksikön johtajaksi

KTM, insinööri Kenneth S t r ö m s h o l m (48) on 8.8.2005 nimitetty Mercedes-Benz-henkilöautoyksikön johtajaksi sekä Veho Group Oy Ab:n johtoryhmän jäseneksi. Kenneth Strömsholm on aikaisemmin toiminut mm. Volvo Auton myynti- ja markkinointijohtajana sekä vuodesta 2002 Volvo Cars Japanin toimitusjohtajana Tokiossa. Veho-konserni on Suomen suurin autoalan yritys. Veho Group Oy Ab toimii Mercedes-Benz-, Maybach- ja smart-henkilöautojen, Mercedes-Benz –hyötyajoneuvojen, Setra-linja-autojen sekä Mitsubishi Canter –paketti- ja kuorma-autojen maahantuojana. Veho Groupin tytäryhtiöistä Auto-Bon Oy tuo maahan Citroen-henkilö- ja tavara-autoja, ja Vemic Auto Oy Ab Mitsubishi-henkilöautoja. Veho Oy Ab on konserniin kuuluva täyden palvelun vähittäisautokauppaketju, joka konsernin maahantuomien merkkien lisäksi toimii Honda-henkilöautojen jälleenmyyjänä. Veho-konsernissa työskentelee yli 1500 henkilöä ja vuoden 2004 liikevaihto oli lähes 900 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Kenneth Strömsholm, Veho Group Oy Ab, Mercedes-Benz henkilöautoyksikkö johtaja, puh. 0400-458 395

Yrityksestä

Materiaalipankin aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Veho hallitsee materiaalin tekijänoikeuksia. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Baltiassa ja Ruotsissa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä Vehon liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta.