Kimi Räikkönen jatkaa SOS-lapsikylätyön tukemista

Lehdistötiedote 19.5.2004 Julkaisuvapaa heti Kimi Räikkönen jatkaa SOS-lapsikylätyön tukemista * SOS Tapiolan lapsikylän lapset Jami ja Jenica seuraamaan kisoja Monacoon Kimin jahdilta * Lahjoitus käytetään Suomen ja Latvian lapsikylätyön tukemiseen * Mercedes-Benz mukana hyväntekeväisyydessä Formulakuski Kimi Räikkönen on ilmoittanut jatkavansa tukeaan SOS - lapsikylätyölle. Viime keväiseen tapaan hän on kutsunut kaksi lasta Tapiolan SOS-lapsikylästä vierailulle Monacoon. Lapset seuraavat tulevan viikonlopun aikana Formula 1 GP -kisoja Kimin jahdilla. Viime keväänä ensimmäistä kertaa toteutettu lasten vierailu Kimi Räikkösen luona Monacossa oli kaikin puolin onnistunut. Kimi toteuttikin lasten toiveesta hyvin lämminhenkisen vastavierailun Tapiolan lapsikylään viime marraskuussa. Kyläilyn aikana hän ilmoitti halukkuutensa yhteistyön jatkamiseen SOS-lapsikylän kanssa. Taloudellisen tukemisen lisäksi Kimi on kutsunut Tapiolan lapsikylästä kaksi lasta Monacoon. Tällä kertaa 9-vuotias Jami ja 10-vuotias Jenica pääsevät viettämään tulevan viikonlopun suomalaisen kuljettajan vieraana. He seuraavat aika-ajot ja sunnuntain kilpailun Kimin veneen kannelta. Edellisellä kaudella Monacossa toiselle sijalle yltänyt kuljettaja kommentoi: "Olen varma, että tulen viettämään viikonloppuna lasten kanssa mukavia, vaikkakin lyhyiksi jääviä hetkiä. Lasten hyväksi toimivan järjestöntukeminen on minulle tärkeää." Tämän vuoden lahjoitus käytetään sekä Suomen että Latvian lapsikylätyön tukemiseen. Puolet varoista ohjataan Latvian toisen SOS- lapsikylän rakentamiseen, jonka rahoituksesta yhteistyössä vastaavat Pohjoismaiden lapsikyläyhdistykset. Viime vuoden lahjoitus, lähes 19 000 euroa, kohdistettiin Suomen ja Unkarin SOS-lapsikylätyön hyväksi. Tänä vuonna hyväntekeväisyydessä mukana on myös Mercedes-Benz. Kansainvälinen SOS-lapsikyläjärjestö on maailman suurin yksityinen lastensuojelu-järjestö, joka tarjoaa pitkäaikaista sijaishuoltoa vaikeissa olosuhteissa eläville lapsille 131 maassa. Lapsikylien (442) lisäksi järjestöllä on muuta toimintaa: nuorisokoteja, päiväkoteja, kouluja sekä lääkintä-, koulutus- ja sosiaalikeskuksia. Eri puolilla maailmaa toimii myös hätäapuohjelmia, joilla kohdennetaan apua kriisialueiden lasten elämän turvaamiseksi. Suomen SOS-lapsikylät, jotka sijaitsevat Espoossa, Kaarinassa, Punkaharjulla, Vihannissa ja Ylitorniolla, huolehtivat pitkäaikaista sijaishuoltoa tarvitsevista, huostaanotetuista lapsista. Vaajakoskella toimii SOS-nuorisokoti. www.sos-lapsikyla.fi ja www.sos-childrensvillages.org Lisätiedot: Tapiolan SOS-lapsikylä, Jukka Kotkavuori puh. 040 500 8198 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/19/20040519BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/19/20040519BIT00190/wkr0002.pdf